Zwarte rook bij optrekken OPEL Corsa 1.7 DTI 2001

Forumindex Forums Modellen Corsa Zwarte rook bij optrekken OPEL Corsa 1.7 DTI 2001

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Kernkop
    Lid

Hallo allemaal,

Sinds ik zelf de koppakking heb vervangen en gelijk maar de kop laten reviseren ontstaan er flinke zwarte rookpluimen bij het optrekken.
    Voornamelijk als de turbo zijn bijdrage gaat leveren ( Bij 2500 toeren )

Op snelheid geen last.

Daarnaast merk ik dat het vermogen wat is afgenomen. Althans, dat lijkt wat te schommelen.

Volgens mij kan dit aan 2 dingen liggen:

1. De EGR klep blijft open staan.
    2. Onder bij de turbo zit een klep welke vacuüm gestuurd wordt. ( Op spruitstuk uitlaat en wordt bewogen door een stangetje van +/- 10 cm ) Ik heb geen id waar hij voor dient. Misschien blijft deze hangen? Deze klep was lastig los te krijgen, dus ik heb m met uitlaatspruitstuk en turbo samen verwijderd en later teruggezet. Hierbij heb ik het stangetje een paar keer verbogen.

Ik heb de volgende vragen:

1 – Is dit uit te sluiten? zo ja hoe?
    2- Kan deze klep iets te maken hebben met de zwarte rookpluimen?

xladage
    Deelnemer

Bij (vol)last zijn zwarte rookpluimen niet vreemd, dat hoort, hoewel ik niet weet hoe ernstig het is bij jou.
    Als ik mijn gaspedaal van mijn DTi even goed intrapte, liet hij ook een lekkere pluim achter, niks aan de hand.
    Als je twijfelt aan de EGR, moet je hem eens schoonmaken.
    Heel simpel te doen, soms met geweldig resultaat.
    ik heb een how-to gemaakt hier voor, zie viewtopic.php?f=151&t=171519
    In de eerste regel staat een linkje naar word document met fotos

Kost een beetje tijd, maar helpt misschien wel

xladage
    Deelnemer

De vacuumslang zorgt er voor dat je boost geregeld wordt die de turbo levert.
    Zonder vacuum is er geen boost.
    Als je vacuumslang lekt, dan zal je minder boost hebben op de turbo dan voorheen.
    Wat je zegt zou kunnen. Als je slangetje een beetje beschadigd is, kan het zijn dat je minder vermogen ervaart (en hebt)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.