<p style=”text-align: left;”>Beste lezer,</p>
Mijn naam is Vincent en ben sinds 3 weken eigenaar van een Astra g 1.8 bouwjaar 1999. Reden dat ik deze auto heb gekocht is dat ik aan het sparen ben voor een nieuwere auto die ik volgend jaar wil gaan kopen.
De astra bevalt prima alleen is er dus een probleempje dat hij soms op 3 cilinders loopt en inhoud, ook het verbruik van 1 op 8.6 viel mij op. 345km op een tank….
Heb hem op het werk uitgelezen en de enige foutcode die hij geeft is 164- koelvloeistoftemperatuur foutief signaal. Dit klopt ook wel want de meter op het dashboard doet het de ene keer wel en de andere keer niet.
Zaterdag ga ik de distributieriem vervangen en dan doe ik de temperatuursensor ook gelijk, lijkt mij niet dat hij daardoor op 3 cilinders gaat lopen. Ik verdenk zelf de ecu omdat hij voor de rest geen foutmeldingen geeft maar dit weer ik niet zeker en ik kan niet uitsluiten of de ecu ook daadwerkelijk stuk is.
Ik ben een totale leek op het gebied van opels dus mochten jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag!
Vincent