x16xe onder starten distributie van tijd. kleppen krom ????

Forumindex Forums Modellen Corsa x16xe onder starten distributie van tijd. kleppen krom ????

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

ik ging uit me werk ff boodschappendoen merkte onderweg niks auto ree prima. maar toen ik de winkel uit kwam en hem wilden starten wou nie nie starten startmotor dee het wel gewoon daarna ff alle bougies gekeken of ze vonkten was ook gewoon goed. toen distri kap er afgehaalt had toevallig ratel setje in de auto.
    dus ik rustig op de krukas poellie draaien en ja hoor liep vast bijde kanten op draaien ging maar een klein stukje. dus ikdeauto na huisgesleept verder de boel losgehaalt toen zag ik idd dat de boel van tijd was klotenzooi maar nou is mijn vraag het gebeurden onder het starten zouden er kleppen krom zijn hoorden onder het starten wil paar tikken uit t blok komen (slecht teken denk ik ) heb de boel nou weer op tijd staan hij draait wel gewoon weer nu maar dat zegt niet veel.

alle info is welkom. :thumb

corsaracer
    Deelnemer

als hij vast loopt beide kanten op (moet je trouwens nooit doen eigenlijk, tegen de draairichting in draaien) dan ga er maar vanuit dat de kleppen krom zijn.

Anoniem
    Inactief

mooi balen xD

corsaboy
    Deelnemer

Ik had destijds wel alle kleppen krom.
    Ongeveer zelfde situatie.

Anoniem
    Inactief

okee dan ik dacht nog hopelijk valt mee omdat met starten gebeurde mja valt alsnog vies tegen denk.

ja, dat wordt een duur blokje zo.

Anoniem
    Inactief

yes ik heb egt reeten veel geluk! net riem er weer op tijd om heen geknalt en t blokje liep weer egt super dit !

corsaracer
    Deelnemer

:thumbup mazzelaar!

ries e
    Lid

Heel veel geluk gehad dan, had een hoop geld kunnen kosten !
    Ben toch wel benieuwd hoe het mogelijk was dat de riem kon verspringen. Stond de riem veel te slap of defecte spanrol?
    Hoeveel tanden was de riem versprongen?

Anoniem
    Inactief

de riem was zeker 7 tanden versprongen. de reden dat de riem versprongen is. is omdat er denk door de vorige eigenaar een valse sticker voor vervanging riem op heeft geplakt.
    de riem is bij bij 119.000km gebeurt in 2009 dec me auto staat nu op 182.000 en dus hij zou eigenlijk nog niet moeten mogen bezwijken of het zal door me eigen rijstijl komen ik rij regelmatig op zandvoort. een riem gaat toch 90.000km mee of 4 jaar? en zat flinke speling op de Geleide rollen en de lagertjes hoor je ook als je er aan draait. en die riem zal ook wel uit gelubbert zijn geweest en dat alles bij elkaar omdat het natuurlijk geen automatische spanrol is heeft er voor gezorgt dat ie een paar tanden is versprongen. het enige is dat ie nu nog niet helemaal lekker op tijd staat maar starten doet hij je hoort em iets tikken zullen de klepstoters wel zijn maar denk als ik gewoon een vers riemje er om heen gooi en nieuwe spanrol geleide rollen enz dat hij al een stukje mooier loopt ff af wachten ben al lang blij dat hijweer loopt ik laat hem nou lekker in de schuur staan ik wacht ff op onderdelen dan pas ga ik weer rijden.

corsaboy
    Deelnemer

riem gaat maar 60.000 of 3 jaar mee.
    Dat is jaren geleden al terug geschroefd bij de corsa b en tigra a motoren

Anoniem
    Inactief

ohh hahaha okee dan nie best dan dat ik dat niet wist…. :shock:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.