Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wegligging en schokdempers
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door
janneman vectra c.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2010 om 18:11 #17220838
rood
LidHallo iedereen,
Vandaag is het voor het eerst dat ik mij hier meld. Wat betreft mijzelf; ik ben 36 en geen echte kenner van auto’s, maar heb wel veel interesse. Ik lees erover en ik rij vanzelfsprekend ook graag. Ik heb best wat auto’s gehad en rij nu ruim drie jaar in een vectra 2.2 turbodiesel uit 2004, station, en sinds een jaar ook in een fiesta 1.3 uit 2001.
Mijn vraag komt ook uit mijn bezit van deze twee auto’s voort. Eigenlijk heb ik nooit te klagen gehad over de wegligging van de vectra, maar na lange tijd in de fiesta gereden te hebben, valt mij op dat de vectra serieus deinerig is, met name in snellere bochten op de snelweg. Zijn wegligging is echt véél minder goed. Dat viel mij eerst eigenlijk niet zo op.
Nu is er, na zes jaar, ruim 200.000 km met de vectra gereden en ik vroeg mij af of misschien de schokdempers aan de voorzijde zijn versleten. Het lijkt er niet op als ik op de kap duw, overigens. Het blijft stevig. Ik lees echter dat schokdempers max 100.000 km meegaan.
Mijn vragen:
1. heeft de vectra station, model 2004, gewoon een minder goede wegligging of heeft dat mogelijk inderdaad met slijtage van schokdempers (of iets anders) van doen?
2. weet iemand wellicht hoe lang normaal gesproken schokdemepers van de vectra meegaan?
2. is het wellicht een idee om sowieso stevigere schokdempers te laten monteren dan de standaard schokdempers, om daarmee de wegligging te verbeteren, of komen er dan ergens anders problemen?
Antwoorden zou ik zeer waarderen, want niemand in mijn omgeving kan mij iets zinnigs melden. Ook de garage niet, want die zeggen alleen maar dat zij de zaken wel vervangen als dat nodig is.
Groet,
Rogier5 mei 2010 om 18:38 #17667252arjontje
Deelnemerrijd eens langs bij een goede banden boer.(dus niet de kwik shit)
Laat daar een schokdemper test doen.
En dat is niet met de hand maar met een schokdemper testbank.5 mei 2010 om 18:55 #17667253yzf1kr
LidJa, de Vectra C is meer veel meer als zijn voorganger georienteerd op luxe en comfort, en heeft daardoor een minder sportieve wegligging.
Hij wil rolt in bochten, deint op hoge snelheid, en hij gaat als een dronken kameel over drempels.
Dit is allemaal vrij simpel op te lossen met een ander onderstel. Natuurlijk helpen versleten schokdempers niet echt, maar als je ze toch moet vervangen zou ik meteen voor iets sportievers (met of zonder verlaging) gaan.
5 mei 2010 om 18:57 #17667254arjontje
Deelnemerorigineel gepost door yzf1kr
Ja, de Vectra C is meer veel meer als zijn voorganger georienteerd op luxe en comfort, en heeft daardoor een minder sportieve wegligging.Hij wil rolt in bochten, deint op hoge snelheid, en hij gaat als een dronken kameel over drempels.
Dit is allemaal vrij simpel op te lossen met een ander onderstel. Natuurlijk helpen versleten schokdempers niet echt, maar als je ze toch moet vervangen zou ik meteen voor iets sportievers (met of zonder verlaging) gaan.
Dat de vectra C meer op comfort gericht is. Komt volgens mij door het gemis van de omega als top model.
5 mei 2010 om 20:36 #17667255De mijne is af en toe net een hovercraft:D
Jan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.