Wat is wijsheid bij deze motorschade?

Forumindex Forums Modellen Astra Wat is wijsheid bij deze motorschade?

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Momfer
    Lid

de waterpomp draait nog soepel en geluidloos rond, daar kwam in ieder geval alvast niet dat schurende geluid vandaan.

trashmetal
    Deelnemer

@kaneelschep wrote:

Hoe weet je zo zeker dat de waterpomp nog heel is dan? Dat maak ik even niet op uit je verhaal ;)

motor ging niet aan de kook, normaal gebeurt dit dan wel
    maar als je goeie ideen of suggesties hebt mag je die ook gewoon posten hoor :hmmz

Momfer
    Lid

nou de motor ging blijkbaar wel aan de kook, alleen heb ik dat niet gemerkt omdat de wijzers normale temperatuur aangaven…het kan nog steeds de waterpomp zijn. Ik ga morgen eens met een goede accu erin proberen te starten, kijken wat ie doet.

kaneelschep
    Deelnemer

Jep daarom vroeg ik het :) als je pomp er opeens mee stopt gaat je temp opeens echt heel hard omhoog en gaat ie ook heel snel uit. Kan dat je dat net mist op de temp meter.
    Ook maakt ie dan later vaak rare geluiden door bijv afgebroken schoepen of vast/kapot lager. Precies wat je allemaal zegt. Nogmaals vandaar dat ik die vraag nog even stelde voor je verder gaat met van alles wat iedereen kan bedenken. Terug naar de basis :D
    Is er wat, trashmetal? Met je knorrige antwoord.. :D

trashmetal
    Deelnemer

:D het zal het weer wel zijn waardoor ik weer niet verder kan :(
    maar heb het zelfde gehad met mn veccie
    toen zag ik wel de temp omhoog komen
    toen ik mn hele koelsysteem had geflusht kwamen er bij de waterpomp en thermostaat blauwe stukjes vloeibare pakking uit
    alles weer aangesloten en nergens last meer van gehad
    kacheltje deed het overigens ook een stuk beter :D

Momfer
    Lid

UPDATE het is dus NIET de waterpomp, maar helaas wel de koppakking. Tussen cilinder 3 en 4 POEF :cry
    heb ik wat te doen deze dagen :agent

trashmetal
    Deelnemer

@trashmetal wrote:

wat je nog zou kunnen doen is de compressie testen van de cilinders
    kan ook wezen dat je koppakking er uit ligt

was er al bang voor, je weet iigv nu zeker waar het aan licht :thumb

Momfer
    Lid

en KLAAR is hij weer :D heeft me wel ff wat uutjes gekost maar dan heb je ook wat :agent nu gaan we voor electrische ramen, spiegels en zelfs verwarmde stoelen.

trashmetal
    Deelnemer

:thumb goed bezig

Momfer
    Lid

Thx :D was nog een heel gepruts, maar nu moet het motortje er wel weer ff tegen kunnen met afgevlakte kop, nieuwe waterpomp, spanrol, multiriem, distririem, div. pakkingen, olie en kvs……hoop er nu toch wel weer een paar jaar probleemloos mee te kunnen rijden

trashmetal
    Deelnemer

Da’s geen half werk, ik denk wel dat je daar van uit kan gaan :thumbup

Momfer
    Lid

ik vergeet de doorgebrande startmotor nog, daar was alle kvs overheen ge”poeft” :puke ook vervangen dus :-)

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.