Vreemd oplichten oliedruklampje

Forumindex Forums Modellen Astra Vreemd oplichten oliedruklampje

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Hallo allen,

Sinds kort heb ik een “probleempje” met mijn astra. Het blok dat er in ligt heeft motorcode X16SZR. Het probleem dat ik ondervind is dat het oliedruklampje vaag brand, of knippert, of uit is, of brand. Bijvoorbeeld: de ene keer trek ik op uit stilstand is het stationair uit, bij het wegrijden vaag brand, trap ik de koppeling in knippert hij een keer en gaat uit of vaag branden, geef ik weer gas (na doorschakelen) gaat hij weer vaag branden of juist niet. Vind het heel vaag allemaal. Op een ander moment gebeurt er weer niks en blijft het lampje uit. Bij constant toerental brand het lampje meestal niet. Soms vaag maar meestal niet. Verder is stationair helemaal vreemd. Soms sta ik stil en begint het lampje te branden (op normale sterkte) laat ik de auto iets vooruit of terugrollen gaat hij uit en blijft hij uit. Ander voorbeeld. Auto geparkeerd en stationair draaiend wanneer t lampje brand. Stap ik uit gaat t lampje uit stap ik weer in gaat het lampje weer aan (lijkt door gewicht te komen. Ik volg het niet meer! Was nu de bedoeling om oliedruksensor te vervangen maar waar zit dat kreng en is die evt te testen? En zal het hier aan liggen? Of nog andere ideen. Hoor graag van jully en mocht het onduidelijk zijn dan kan ik nog een filmpje maken.

B.v.d.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

TWA
    Deelnemer

Olie al gepeild? Meestal is dit simpelweg net de grens van wel voldoende/net aan te weinig olie in t blok. Wat ook kan (wat ik met mijn astra had): draadje gebroken en kwam tegen blok aan :D

Hoe dan ook succes and Greetz Emiel

Anoniem
    Inactief

Ja, uiteraard t eerste wat ik gedaan heb. Olie is netjes op peil! Kan me ook niet herinneren dat dat n keer niet zo geweest is. Maar waar zit die sensor? Ik heb echt geen flauw idee. Pas dan kan k gaan zoeken natuurlijk haha. Bij m’n corsa zat ie voorop t blok dat was makkelijk te vinden, maar bij deze lukt t me niet… Heb wel wat gevonden achter op t blok maar weet niet zeker of dat m is haha als iemand me kan vertellen waar hij zit, graag!

wim-v6
    Deelnemer

Sensor zit aan de distributie zuide aan achterkant op je onderblok ter hoogte van de krukaspoelie

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Anoniem
    Inactief

Hallo allen, excuses voor de late reactie maar ben er dit weekend pas aan toe gekomen om er naar te kijken. Het belangrijkste van alles is dat het probleem is opgelost! Het bleek uiteindelijk het zelfde probleem te zijn als TWA beschreef. De isolatie van het kabeltje bleek op een deel van het kabeltje een klein beetje weg te zijn waardoor de kabel waarschijnlijk af en toe tegen het blok aan kwam. Goed dicht geplakt met isolerende tape en geen enkel probleem meer! Lampje blijft tijdens het rijden en stationair draaien uit, zoals het hoort. Wederom bedankt allemaal en tot het volgende probleem haha
    M.v.g.

TWA
    Deelnemer

Top! Enjoy your ride :thumb

Greetz Emiel

Anoniem
    Inactief

[OK HAND SIGN]

Nu hopen dat ie in feb door de keuring komt… Maar gaan we gewoon vanuit :)

Nogmaals dank voor de tips

Mvg

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.