Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vraag over temperatuur motor
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 7 maanden geleden door
dappie.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2012 om 16:15 #17249414
jeffopel
LidGeachte mensen,
Ik zal me even voorstellen, ik ben jeffrey collewijn 24j en kom uit rotterdam, ik ben sinds vorige week een opel vectra B caravan X2.0DTL, met 258400 KM op
de teller staan, verder rij de auto prima, alleen ik vraag me af wat de motor temperatuur eigenlijk moet zijn. als ik rij met de functie ECO aan dan staat schommelt
die tussen de 70 en 85 in. maar als de eco uit staat en in de file staat loopt die al snel richting de 90 a 95, maar zo gauw ik de eco weer aanzet en of gaat rijden dan
is die na plus minus 5 a 8 min. weer onder de 80 graden,Kan mij iemand hier een verklaring voor geven,
o ja de fotos zal ik eerdags op de forum zetten, met alle status wat ik er aan gaat doen,
Met vriendelijke groeten
Jeffrey9 juni 2012 om 17:41 #18034773speaker
DeelnemerWelkom hierzo !
De werk temp. van de motor is 84graden. Door je airco kan het zijn dat de temperatuur afneemt. Had ik in mijn vectra B 2.0DTL ook.
9 juni 2012 om 17:43 #18034774dappie
Deelnemerjeffrey, let er op dat als het lampje brand dan staat je airco uit, en brand hij niet dan
staat hij aan, dat klinkt gek maar het is zo, je zou eerder denken dat het anders om zou zijn,
toen ik mijn vec kocht vond ik het ook een beetje raar, mijn mening is dat als je wat aan
drukt er dan ook een lampje bij brand wat jou herindert dat het nog aan staat, begrijpje.
maar als de airco uit staat bij mijn vec dan staat de temp op +- 82graden en staat hij aan dan
iets hoger, en foto,s van jou vec daar zijn we hier dol op :D dus knal ze maar neer.gr, jac.
9 juni 2012 om 18:02 #18034775jeffopel
Lidhey das raar want als het lampje brand wordt het namelijk wel koud, en als lampje uit staat wordt het warm. haha, maar ken het klope dat de temperatuur stijgt in een file en mag dat zo veel stijgen?
9 juni 2012 om 21:26 #18034776wim-v6
DeelnemerHeb je Airco of Climate control???
Bij Climate control, Staat de Airco AAN als het lampje in de Knop Eco UIT is
Bij Handbediende Airco gaat de Airco AAN als het lampje op de airco Knop AAN is.ECO staat voor Brandstof besparen door de Airco pomp UIT te zetten, vandaar dat het met Climate zo werkt, ECO lampje aan is ECO rijden..
Als de airco pomp aan staat, gaan de Koelvinnen mee draaien en Koelt de motor meer bij Stilstaan en Filerijden.
Temp oplopend naar 95 graden is niks mis mee. als de airco uit staat, gaan de koelvinnen pas draaien bij deze temperatuur.
Willem
11 juni 2012 om 17:37 #18034777dappie
DeelnemerBij Climate control, Staat de Airco AAN als het lampje in de Knop Eco UIT is
Bij Handbediende Airco gaat de Airco AAN als het lampje op de airco Knop AAN is.wim, waarom werkt dit nu contra ? ik vind dit nog steedts vreemd, ik zelf heb ook climate-control,
er zal vast wel een verklaring voor zijn, maar wat is de verklaring ?gr, jac.
11 juni 2012 om 17:48 #18034778Anoniem
Inactiefomdat je bij ecc de knop eco aan zet(dus lampje brand) gaat de pomp uit,en staat eco aan
12 juni 2012 om 07:02 #18034779speaker
Deelnemer@dappie wrote:
Bij Climate control, Staat de Airco AAN als het lampje in de Knop Eco UIT is
Bij Handbediende Airco gaat de Airco AAN als het lampje op de airco Knop AAN is.wim, waarom werkt dit nu contra ? ik vind dit nog steedts vreemd, ik zelf heb ook climate-control,
er zal vast wel een verklaring voor zijn, maar wat is de verklaring ?gr, jac.
Eco staat voor economisch ( rijden ) en zonder Airco aan rij je economischer. Dus met de eco knop op aan !
12 juni 2012 om 16:24 #18034780dappie
Deelnemerokee, zo had ik het nog niet bekeken, ja er staat natuurlijk niet voor niets (eco) op :???:
speaker, :thumbgr, jac.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.