Voorwiellager Vectra GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voorwiellager Vectra GTS

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo,

Mijn naam is Ramon en heb een Opel Vectra GTS uit 2006. Ik wil mijn voorwiellager gaan vervangen en heb die reeds bestelt. Lijkt me geen moeilijke klus. (iemand ervaring of tips?). Mijn vraag is nu of iemand weet wat de torquewaardes zijn voor de drie bevestiginsbouten en van de naafmoer. Moet ik trouwens nog iets resetten van het ABS systeem als ik alles heb gemonteert of herkent hij het nieuwe wiellager meteen?

vrg Ramon

koenelsenaar
    Deelnemer

bouten en moeren gewoon vast zetten, dan is het goed, niet onwijs strak ofzo, gewoon met de ratel. ABS systeem gaat alleen lopen kloten als je nieuwe sensor stuk is.

Lager bestelt bij opel webshop. 81 euro. Niet veel. vandaag lager vervangen. Zat wel muurvast. Naafmoer met steigerpijp en klinkrevolver los moeten halen. Ook de rem zat muurvast. Vreemt want ze hadden de remmen bij beurt net schoon gemaakt. Tuurlijk!! En ik moet met een klinkrevolver en stuk pijp de rem losmaken. Belazert bij autoteam vlissingen. Wel genoeg voor betaalt. maar goed. Hij rijd weer lekker en dat voor 81 euries.

grt ramon

arjontje
    Deelnemer

@ramonA318 wrote:

Lager bestelt bij opel webshop. 81 euro. Niet veel. vandaag lager vervangen. Zat wel muurvast. Naafmoer met steigerpijp en klinkrevolver los moeten halen. Ook de rem zat muurvast. Vreemt want ze hadden de remmen bij beurt net schoon gemaakt. Tuurlijk!! En ik moet met een klinkrevolver en stuk pijp de rem losmaken. Belazert bij autoteam vlissingen. Wel genoeg voor betaalt. maar goed. Hij rijd weer lekker en dat voor 81 euries.

grt ramon

Ik neem aan dat je de rem zadel bedoeld. Die zit goed vast ja.
    Bij een beurt halen ze de klauw los.
    Die moet je echt los krijgen met een simpel imbusje.

Ben maar 1 inbusje tegen gekomen en die was van de remschijf. Remklauw zat met 2 grote torques bouten vast. Weet niet echt wat je bedoelt.

grtjes

arjontje
    Deelnemer

@ramonA318 wrote:

Ben maar 1 inbusje tegen gekomen en die was van de remschijf. Remklauw zat met 2 grote torques bouten vast. Weet niet echt wat je bedoelt.

grtjes

ja dat is de remzadel. Die halen ze niet los bij een beurt. (tenzij er veel roest aan slag op zit)
    mocht je in de gelegenheid zijn dat het voor wiel er weer af is.
    Dan moet je naar de klauw kijken. aan de achter kant zitten 2 plastic dopjes.
    Als je die eraf trekt dan zitten daar 2 imbussen in.
    Die halen ze los bij het schoon maken/onderhoud van de remmen.

Zie foto:

Hee bedankt. Met andere woorden, ik had de klauw er niet helemaal af hoeven halen om mn schijf te kunnen verwijderen. Met die 2 imbussen kan je hem dus soort van splitsen? En dus zo ook snel je blokken wisselen? Als dit zo is is het wisselen van blokken dus een makkie.

grtjes ramon

arjontje
    Deelnemer

@ramonA318 wrote:

Hee bedankt. Met andere woorden, ik had de klauw er niet helemaal af hoeven halen om mn schijf te kunnen verwijderen. Met die 2 imbussen kan je hem dus soort van splitsen? En dus zo ook snel je blokken wisselen? Als dit zo is is het wisselen van blokken dus een makkie.

grtjes ramon

Idd. alleen voor het vervangen van de schijven moet je de hele riedel er af halen.
    Voor het vervangen van de blokken is de klauw voldoende.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.