Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Verschil tussen draagarmen GSI 16v en de rest??
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 6 maanden geleden door
Jurgen.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2012 om 13:53 #17250213
Vinci
DeelnemerJongens, ik sta in de vooravond van een grote reparatie (vervangen onderkant schurbord) en wil gelijk nieuwe draagarmen monteren. Nu staan er veel te koop waar bij staat voor modellen van 1.2 tm 2.0, alleen met uitroeptekens dat de GSI 16V uitgezonderd is!!
Wat is dan het verschil??
Mijn Kadett was standaard een GT 1.8S, dus ik ga er van uit dat ik de standaard draagarmen kan gebruiken, maar aangezien er wel een C20XE in ligt en er toch een verbouwing gepland staat is het misschien een idee om dan ook de bijpassende draagarmen te nemen…
4 juli 2012 om 15:24 #18043672opelpower89
Deelnemer1800 is normaal t zelfde als gsi dacht ik
4 juli 2012 om 18:06 #18043673Vinci
Deelnemer@opelpower89 wrote:
1800 is normaal t zelfde als gsi dacht ik
Nee, zie het lijstje onder deze advertentie van drie pagina’s lang. Alle modellen gebruiken dezelfde behalve de GSI 16V….
http://www.ebay.de/itm/2x-QUERLENKER-LENKER-OPEL-KADETT-E-CC-VORNE-RECHTS-LINKS-UNTEN-/280913898339?pt=DE_Autoteile&hash=item4167c5eb63″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 juli 2012 om 19:16 #18043674Anoniem
Inactiefik zou me er niet zo druk over maken.
ik heb zelf de orginele van een 1.3 nog, en heb die van een 16v er langs gehad.
heb er geen verschil in kunnen ontdekken.
volgens mij is het gewoon geld klopperij, om dat het over een 16v gaat.groeten.
4 juli 2012 om 19:24 #18043675Vinci
Deelnemer@kadett4x4 wrote:
ik zou me er niet zo druk over maken.
ik heb zelf de orginele van een 1.3 nog, en heb die van een 16v er langs gehad.
heb er geen verschil in kunnen ontdekken.
volgens mij is het gewoon geld klopperij, om dat het over een 16v gaat.groeten.
Okay, ja in Engeland zeiden ze al dat de draagarm zelf wel identiek was maar misschien de fuseekogel anders zou zijn. (langer?) Heb wel eens gelezen (in een boek!) dat de GSI een andere spoorbreedte ook heeft… Misschien net als de Astra maar een paar millimeter per kant, dat zie je natuurlijk niet zo snel…
En geldklopperij zou ik nog kunnen geloven als de GSI 16v pootjes nog te koop waren, maar zie ze zo snel nergens aangeboden…
Ik overweeg even alle ins en outs voordat ik aan het lassen begin aan het onderstel en onderkant schutbord, want wie weet is het helemaal zo gek nog niet om er een compleet Astra subframe onder te zetten en een beetje extra camber te creeren voor het betere bochten werk. En wellicht kan ik ook een klein beetje positieve caster geven aangezien de Kadett pootjes wel erg recht op staan. Dit werd door diverse race goeroes al lang geleden aangeraden voor de Kadett… Veel Mercedes modellen hebben dat ook, soms zelfs achterlijk veel negatief caster, waardoor de wielen echt in de bocht ‘plooien’ en je er rete hard doorheen kan trekken…
4 juli 2012 om 20:05 #18043676Vinci
DeelnemerHmm, deze advertentie geeft aan dat ze voor alle modellen zijn, inclusief de 16v:
http://www.ebay.de/itm/Lenker-Radaufhangung-OPEL-KADETT-E-D-E-GSI-16V-N-S-VA-/310396621082?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel|Model%3AKadett+E+Caravan&hash=item484514911a” onclick=”window.open(this.href);return false;Zullen dan toch wel gelijk zijn. Op die Ebay Opelclassicparts winkel wel vaker gezien dat ze hun onderdelen omschrijven alsof het maar op één enkel of een paar modellen past, terwijl het ook voor meer of zelfs alle past. Waarschijnlijk gewoon omdat het originele delen zijn en Opel en apart partnummer hanteerde voor specifieke modellen… Net als de C20NE lambdasonde en C20XE die zijn ook gewoon het zelfde ondanks een verschillend nummer…
5 juli 2012 om 05:42 #18043677Jurgen
DeelnemerTja, op ebay wordt volgens mij niet altijd de juiste informatie gegeven wat betreft de toepasbaarheid van onderdelen. Ik bekijk het vaak ook even op http://www.partsbase.nl om het zeker te weten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.