Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › VECTRA-C; Z1.8XE 2002 probleempje
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door
McLambo.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2011 om 18:05 #17237254
Mark21
LidHey,
Ik heb een Opel VECTRA-C; Z1.8XE.
Sinds een tijdje brand me motor lampje dat mijn verbranding niet goed is.
De garaga zei ligt aan je uitlaat is niet echt belangrijk.
Paar weken later begint me motor heel raar op te starten met een koude motor.Hij happert stottert en gaat flink heen en weer.
Dat duur 30 seconde in die 30 seconde kan ik ook geen gas geven. Doet hij automatisch.
De toerental gaat van 750 tot 2500 op en neer.
Na die 30 seconde kan ik gewoon weg rijden heeft hij af en toe stoot problemen.Of te wel de motor loopt niet lekker.
De garage zegt dat kan me Bobine zijn, Maar kan ook een kep zijn die niet goed werkt of vast zit.
Overigens kan je computer kapot zijn of andere probleempjes.Ik heb de computer uitgelezen en hij geeft aan: P0170 Fueltrim
Meer krijg ik niet.
Wat moet ik doen???
Ik heb overigens me lucht klep helemaal schoongemaakt van ook onder de klep enz.
Heb Benzine schoonmaak spul in me tank gegooit maar niks helpt.Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen.
Al vast bedankt.Gr, Mark
11 juni 2011 om 18:14 #17874454arjontje
DeelnemerWelkom in de wondere wereld van fout code P0170.
Deze code zegt dat er met het benzine systeem iets niet goed is.maar dat kan vele oorzaken zijn. waaronder :
lambda sensor.
lucht massa meter.
verstopte/slecht werkende injectoren.
tank te leeg hebben gereden.
verzadigde brandstof filter.Slechte injectoren of de luchtmassa meter, is vaak de oorzaak.
11 juni 2011 om 18:21 #17874455wim-v6
DeelnemerP0170: Feultrim:
mogenlijke oorzaken:
– Valse lucht inlaat
– onjuiste brandstofdruk
– niet goed werkende (eventueel verstopte) injectoren
– Brandstoffilter verstopt
– Tankontluchtings klep
– Lambda sonde(‘s)Willem
11 juni 2011 om 18:25 #17874456wim-v6
Deelnemerik heb zelf met p0170 staan kloten bij een Z18XE, deze was wel op LPG, hier zaten de benzine injectoren en Injectorrails verstopt met verouderde benzine, ook was de brandstofdrukregelaar kapot..
Deze loopt weer als van ouds.
Bij uitlezen kwam de volgende tekst op de laptop:
p0170: te arm mengsel.
voordeel van uitlezen is dat ie vaak ook zegt wat voor storing op een bepaalde code.
hij kan ook zeggen: p0170: te rijk mengsel, of p0170 mengsel afstelling buiten bereik
Willem
11 juni 2011 om 20:25 #17874457Mark21
LidOké dank u,
Maar heeft mijn beschrijving ook te maken met de fout code?
Want een monteur denkt dat hij op 2 à 3 cilinders loopt.Ik zal vanavond even een filmpje posten wat hij doet op de toerental teller en geluid. Dan kunnen jullie meer kijken wat het kan zijn.
Gr.
12 juni 2011 om 08:49 #17874458wim-v6
Deelnemermet een te arm mengsel kan ie ook akelig beroerd gaan lopen..
Willem
12 juni 2011 om 13:49 #17874459Mark21
LidHey filmpje http://mark.clan-kta.com/IMG_0182.MOV” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik zelf doe niets behalve de motor aan zetten en op het eind de handrem er af voor de rest niks.
Dat doet mijn auto automatsch.Gr.
12 juni 2011 om 15:15 #17874460wim-v6
Deelnemerja ik begrijp dat ie dat automatisch doet.
Dit kan een ontstekings probleem zijn, maar ook een brandstof probleem.
lijkt wel in de aanvoer of doorlaat vanhet brandstof systeem te zitten…
Willem
15 juni 2011 om 19:41 #17874461Mark21
LidIk heb de bobine en de luchtmassameter vervangen.
Tijdens het rijden heb ik nog geen last van gehad.
Heb ook nog geen storing gevonden.Als de auto morgen goed en normaal start weet ik het zeker.
In iedergeval al vast bedankt.
Gr.1 september 2011 om 20:23 #17874462McLambo
Deelnemer@wim-v6 wrote:
ik heb zelf met p0170 staan kloten bij een Z18XE, deze was wel op LPG, hier zaten de benzine injectoren en Injectorrails verstopt met verouderde benzine, ook was de brandstofdrukregelaar kapot..
Deze loopt weer als van ouds.
Bij uitlezen kwam de volgende tekst op de laptop:
p0170: te arm mengsel.
voordeel van uitlezen is dat ie vaak ook zegt wat voor storing op een bepaalde code.
hij kan ook zeggen: p0170: te rijk mengsel, of p0170 mengsel afstelling buiten bereik
Willem
Waar zit de brandstofdruk regelaar? Ik heb ook deze foutmelding. Ik gooi altijd maar 25 liter benzine in de tank, zodat het niet oud kan worden, omdat ik op LPG rijdt. Ik tank 1x per 2 maanden Shell Vpower
2 september 2011 om 22:00 #17874463wim-v6
Deelnemerin de tank, bereikbaar via achterbank, zit op het tankdeksel gemonteerd aan de binnenzijde van de tank.
en doe alsjeblieft die tank vol!!!!!!!!!!
de pomp gaat kapot als je peil in de tank laag staat
Pomp licht bij 1/3 en voller volledig in de benzine en word dan gekoeld door de benzine zelf, als je dan onder doe 1/3e zit, dan ligt de pomp niet volledig in de benzine en komt ze koeling te kort, en gaat kapot.
Willem
3 september 2011 om 09:32 #17874464McLambo
Deelnemer@wim-v6 wrote:
in de tank, bereikbaar via achterbank, zit op het tankdeksel gemonteerd aan de binnenzijde van de tank.
en doe alsjeblieft die tank vol!!!!!!!!!!
de pomp gaat kapot als je peil in de tank laag staat
Pomp licht bij 1/3 en voller volledig in de benzine en word dan gekoeld door de benzine zelf, als je dan onder doe 1/3e zit, dan ligt de pomp niet volledig in de benzine en komt ze koeling te kort, en gaat kapot.
Willem
Hoe zit dat dan bij auto’s die altijd op benzine rijden? Daar ligt de pomp dan toch ook 1/3 van de tijd boven de brandstof uit?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.