Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 1.9 CDTI Egr Koeler?
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door
Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2012 om 23:27 #17253479
Anoniem
InactiefGoede avond,
Sinds dinsdag bezig om mijn thermostaat te vervangen…
Heb al elke dag miserie meegemaakt.
Eerste dag, heel moeilijk om de thermostaat los te krijgen.
2De dag, originele vijs kwijt die er voor zorgt dat de egr koeler en thermostaat samen aangevezen worden. 3de dag gemerkt dat een slang gescheurd is.
Nu, laatste dag. Eindelijk heb ik de thermostaat er terug opgekregen. Maar heb een probleem met mijn egr koeler. Er lopen 2 ijzeren buizen op aan, inlaat en uitlaat naar het schijnt? De voorste, tegen de condensator heb ik terug vast gekregen. De achterste die tegen de egr zit krijg ik niet meer vast en ben een ijzeren ringetje kwijt die tussen de 2 buizen in zat. Is er misschien een mogelijkheid om de egr koeler terug tegen de ijzeren buis de bevestigen zonder die lastige klemmertje? Heb al vanalles geprobeerd maar het is gewoon te moeilijk…Kan het kwaad dat ik dit ijzeren ringetje er niet meer in zet? Als er iets tussen het motorblok valt ben je het dus gewoon kwijt é. Denk dat ik in totaal al meer dan 3 uur heb kwijtgespeeld om dinges tussen het motorblok terug te vinden.egr koeler:
http://www.auto24parts.com/en_GB/p/COOLER-EGR-VALVE-1.9-CDTI-Z19DTH-OPEL-ASTRA-H-ZAFIRA-B-55182590/22475″ onclick=”window.open(this.href);return false;
klemmetje lijkt op deze:
http://nl.made-in-china.com/co_allfasteners/product_Pipe-Clamp-GR-P010-_honouiigg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
(maar dan een vele moeilijkere klem)De ruimte is gewoon te nauw en te moeilijk om in te werken…Ik krijg het klemmetje gewoon niet aangespannen om de vijs er in te draaien…geloof mij heb al veel te veel pogingen gedaan. Ben echt wel een beetje handig, maar dit gaat er over.
Aub jullie hulp, wordt er echt zot van :cry :cry
9 december 2012 om 19:30 #18082508jraaf
DeelnemerHey,
Het klemmetje is gelijk ook een pakking. Als je die niet gebruikt krijg je een smerige olie en uitlaatgasstank die je uiteindelijk ook in het interieur gaat ruiken en das niet lekker. De mijne is om die reden vervangen. Probeer je er van de bovenkant bij te komen dan kun je ’t beste de accu en accu bak verwijderen. Je hebt die ruimte nodig.
Kun je met de pica aangeven om welke slang ’t gaat. Dan kan ik ’t opzoeken in TIS hoe de vod het doet.

Groet jraaf
9 december 2012 om 20:13 #18082509Anoniem
Inactief@jraaf wrote:
Hey,
Het klemmetje is gelijk ook een pakking. Als je die niet gebruikt krijg je een smerige olie en uitlaatgasstank die je uiteindelijk ook in het interieur gaat ruiken en das niet lekker. De mijne is om die reden vervangen. Probeer je er van de bovenkant bij te komen dan kun je ’t beste de accu en accu bak verwijderen. Je hebt die ruimte nodig.
Kun je met de pica aangeven om welke slang ’t gaat. Dan kan ik ’t opzoeken in TIS hoe de vod het doet.

Groet jraaf
Hoi jraaf
Bedankt voor uw bericht. Het gaat om de kleinste buis op je foto.
Mijn egr koeler lijkt net iets anders. Het is echt moeilijkt op de koeler en slang bijeen te houden en dan het klemmetje aan te spannen en te sluiten…
Ben ook het ringetje kwijt dat tussen de slang en koeler zat. Kan dit kwaad? Komen er alleen uitlaatgassen door de koeler? Heb ook vloeistof er in gezien in een van de ingangen…Thx vr de hulp
9 december 2012 om 21:13 #18082510jraaf
DeelnemerJa ’t ringetje is volgensmij de pakking. Zou je bij de vod los moeten kunnen krijgen. De hele set overigens ook. Vloeistof :hmmz Waarschijnlijk oliesmurrie. Maar zonder pakking gaat ie echt stinken binnen in plus dat je blok erg smerig zal worden. Het is misschien opgelost als je de EGR blindplaat monteerd maar die moet je dan ook uit laten programmeren.
Ik zal morgen eens zoeken hoe ’t werkt met montage via tis.
Groet jraaf.10 december 2012 om 18:32 #18082511jraaf
DeelnemerHey, zojuist in TIS de montage/demontage thermostaat opgezocht.
Dient de accu en accubak te verwijdern. Da’s stap 1. Je hebt dan alle ruimte en had de EGR koeler niet hoeven loshalen. Het verloren klemmetje ligt waarschijnlijk op je carter beschermplaat. Die kun je wel bereiken door de service klep onder op de bodemplaat los te halen.Succes er mee. De reden waarom er een virschil is op de pica van mij en die van jou is het feit dat jij een DT blok heb en ik een DTH.
Groet jraaf
10 december 2012 om 23:47 #18082512Anoniem
Inactiefhet ging bij mij niet anders dan die egr koeler los te halen want anders kreeg ik de thermostaat niet in beweging. Soit, het is mij vandaag gelukt. Thermostaat stond er gisteren al terug op maar moest alleen die 2 egr buizen terug monteren. Wat zeer moeilijk is in de nauwe ruimte. Heb dit toch door middel van de 2 ringen gedaan maar met andere vijzen! Heb zo van die vijzen van de ikea gebruikt hahaha met 2 stukken die je op elkaar kunt schroeven zodat het klemmetje zijn eigen aanspant…echt monkeymoves! In ieder geval de buizen hangen terug op de koeler en heb voor de zekerheid zo een soort pasta gebruikt voor pakkingen. Heb ijzeren ringetje heb ik ook teruggevonden en er ingestoken…
Nu, motor opgezet, geen lekkende koelvloeistof of slangen. Op zich een goed teken. Het enigste dat smoort is de onderste buis van de egr koeler. Kan volgens mij ook die “pasta” zijn die nog wat aan het opdrogen is. Mocht het nu blijken dat er toch uitlaatgassen uit die koeler komt, kan ik die egr klep dan afsluiten?
Het was echt een job, grootste deel gesukkelt door die egr koeler.
Ik ben momenteel wel tevreden… :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.