Vectra A start niet koud

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra A start niet koud

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Fridge
    Lid

Hoi, ik zit met een probleem dus hier geregistreerd….

Ik heb een Vectra A uit ’93, GL uitvoering met een 1.6NZ motor, deze heeft sinds ik hem had overgenomen van de eerste eigenaar altijd probleemloos gelopen. We gebruiken hem als 2e auto waarmee ik naar mijn werk rij iedere dag dus hij moet wel betrouwbaar zijn. Heb hem ook echt nodig want er gaat verder geen openbaar vervoer naar mijn werkplek en heb dus geen backup afgezien dan de andere auto, alleen verschuift dan het probleem :D

Anyway…het probleem.
    Auto start niet koud, dit is begonnen na de recente koude periode. Inmiddels is de ANWB er al 2 keer bij geweest, de eerste keer afgelopen woensdag en de monteur is er ruim een uur mee bezig geweest. Hij kon echter het probleem niet vaststellen, er was wel sprake van een vonk, compressie en brandstof. Vervolgens de auto naar de garage gesleept en toen de monteur er heen liep en instapte starte de auto gewoon, heb de auto wel direct een kleine beurt laten geven en ze hebben nog gezocht naar een mogelijke oorzaak maar niet gevonden. Gisteren sloeg de auto moeizaam aan maar deed het wel prima, de verdere dag start de auto dan ook weer als vanouds, draaien en lopen! Vanmorgen was het echter weer raak, deed het niet dus wederom hulp ingeroepen van de ANWB. Toen hij echter arriveerde deed de auto het alweer en is hij vertrokken na een praatje. Nog naar 2 Opel dealers gebeld of zij vandaag tijd hadden want moet morgenochtend vroeg werken en heb dan dus de Vectra nodig, zij hebben op korte termijn geen tijd dus ben ik geen steek dichterbij een oplossing….

Even korte opsomming van de klachten die ik deze week heb waargenomen.
    – Auto start ’s morgen slecht of niet.
    – Met name in het begin houd hij in en loopt hij onregelmatig stationair.
    – Het is me de laatste opgevallen dat het benzine verbruik omhoog is gegaan (volle tank normaal 650Km mee, nu 500Km)

Heb mezelf een beetje ingelezen en zit zelf in de richting van de temperatuursensor te denken, zou dit het kunnen zijn? en is deze makkelijk zelf te vervangen?

Bartjex88
    Deelnemer

Brandstof pomp defect? Is de druk nog goed?.

wim-v6
    Deelnemer

Temperatuursensor kapot???

Fridge
    Lid

Brandstof is niet het probleem, de temperatuursensor zou wel kunnen zoals ik al in mijn eerdere bericht melde. Morgen zal deze worden vervangen.
    Auto start overigens ’s morgens nu weer, moeizaam maar starten doet ie wel….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.