Trillende handrem knop Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Trillende handrem knop Astra G

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    kaspervdv
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik irriteer me al een tijdje aan een trillende handrem knop, zodra ik over een klinker weg rij. Ik heb er al even naar gekeken, maar zou niet weten hoe ik het probleem kan oplossen. Ik zou ook niet weten hoe de boel daar vast zit.

Iemand die dit herkent of een oplossing weet?

Haasje17
    Moderator

De gehele hendel? Of enkel het knopje bovenop? Knopje bovenop is een kwestie van de veer ervan vervangen.

kaspervdv
    Deelnemer

Het gaat enkel om het knopje bovenop. Hoe kom ik bij deze veer? Ik heb al e.e.a. geprobeerd door aan de knop te draaien bijvoorbeeld, maar krijg niks los..

Ps. Ik ging eens rondkijken op het forum en kwam jouw pagina tegen van je project. Mooie auto heb je! Hoe ben je aan het lederen interieur gekomen als ik vragen mag?

Haasje17
    Moderator

Een Turkse familie ergens in noorden van Nederland doet niets anders dan interieur van astras en golfjes bekleden. Voor een paar honderd euro. Heb het nu zon jaar of 3 erin zitten erg tevreden over. Enkel heb ik geen mail adres meer van hem.

Haasje17
    Moderator

Handrem ledere hoes moet je even losmaken en dan kun je het handvat met veel kracht naar voren schuiven. dan kun je aan de onderkant zien hoe het werkt.

kaspervdv
    Deelnemer

Oké dat is wel wat om te onthouden! Gaaf!

Wat betreft het knopje, ik ga even klooien. Moet goed komen. Dankje! En uhm, zo’n veertje. Waar zal dat te krijgen zijn? Gewoon in de bouwmarkt of auto onderdelenzaak?

kaspervdv
    Deelnemer

Probleem is opgelost. Het handvat loshalen was wel even een gedoe, maar eenmaal los was het een kwestie van buigen van het metaal zodat de knop vaster kwam te zitten, handvat er weer op en klaar. Vrij eenvoudig, hoewel je wel even moet weten dat er veel kracht nodig is om het handvat los te krijgen.

Haasje17
    Moderator

Jah je moet maar net weten dat het eraf kan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.