Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Tech2
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door
aapje1963.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2011 om 20:54 #17235277
aapje1963
DeelnemerToen ik de vectra kocht, en je deed het contact aan…. gingen natuurlijk de rode lampjes branden en oranje A.B.S dit hoort..
Maar tevens hoort het TC lampje te gaan branden, deze gaat met het A.B.S lampje weer netjes uit…Dit lampje TC brande dus niet… garage zoeken en oordeel V.O.D de vectra heeft geen traction control…:o
Ik hoop dat ik hoor waar ze moeten zijn met de tech2 …in de auto..om het tc lampje weer te activeren
Alvast vr dank…
:wors6 april 2011 om 22:15 #17850559Henkieo
DeelnemerHeb jij zelf een Tech 2 thuis dan?
Dan kom ik wel een keer langs :P hangen we hem eerst aan mijn Vec, dan aan de jouwe…7 april 2011 om 07:09 #17850560D3nnis_
LidJe hebt niet persé Tech2 nodig om TC te activeren, middels OP-COM is dit ook mogelijk.
Echter kunnen ze niet zien dat OP-COM gebruikt is dus het is safe.Aangezien je nog garantie hebt, zou ik zelf niets doen maar hun de problemen laten oplossen conform afspraak en richtlijnen.
Succes er mee;).
7 april 2011 om 07:10 #17850561speaker
DeelnemerJe stuurbekrachtiging heeft niks te maken met je TC.
Misschien is je vloeistof-niveau te laag.Doet je TC het nu wel of niet? of brand alleen het lampje niet ?
7 april 2011 om 18:54 #17850562aapje1963
DeelnemerLampje brand niet…. en zoals ik ook op internet gelezen heb…is het als het bv de stuurhoeksensor is..wel een combi stuurtje en uitroepteken en Tc lampje en heel soms A.B.S erbij…..vaak..moet de de module vervangen worden in stuurkolom..
Maar het lampje is uit en ik zou graag willen weten waar de garage dit moet zoeken met tech 2 ik ben er achter dat ..de kennis niet overal aanwezig is..
Om het nu zelf aan te zetten heeft weinig nut…gezien woe de auto weer naar de dealer gaat en de software weer veranderd/vervangen wordt.
Stuurbekrachtigings olie…dan zou contact aan/uit en weer aan toch niet helpen? en iets op de grond onder de auto moeten liggen of onderkant auto olie….plekken …. zijn?
Ze kijken het wel na woe bumper of binnenscherm moet los zit achter rechter koplamp (de bijrijders kant)
Dynamo controle en verder alles…Auto hoeft niet eens aan… om te weten of er storing is..
En..gekke soms gaat het een paar dagen goedAls ik contact aan deed (toen tc lampje nog aan stond) wist ik al voor het starten of de storing kwam, normaal gaat ABS en TC uit na contact aan en als tc bleef branden hoefde ik hem niet eens te starten…dan was er zeker storing Stuurtje met uitroepteken en TC lampje en geen stuurbekrachtiging…
Contact uit en weer aan …alles goed..Deze week komt er bij die V.O.D en nieuwe werkplaats chef…ook vanaf Opel,,,, dus wie weet doet een frisse wind wonderen qua oplossing
Vr gr
Arnold7 april 2011 om 20:19 #17850563D3nnis_
Lid[rquote=1909149&tid=145926&author=aapje1963][rquote=1908747&tid=145926&author=D3nnis_]Je hebt niet persé Tech2 nodig om TC te activeren, middels OP-COM is dit ook mogelijk.
Echter kunnen ze niet zien dat OP-COM gebruikt is dus het is safe.Aangezien je nog garantie hebt, zou ik zelf niets doen maar hun de problemen laten oplossen conform afspraak en richtlijnen.
Succes er mee;).[/rquote]
Ik wacht ook op hen…garantie…maar ik wil bv niet weer 3x terufpff dus als ik zou weten waar ze het in de computer aan kunnen zetten …zou ik dit aan kunnen geven.. iedergeval niet in de ABS hoe..
Elders maar waar?:hmmz
vr gr[/rquote]
Ik zal morgen even voor je kijken, welke menu’s je moet doorlopen om er bij te komen.
7 april 2011 om 21:09 #17850564Henkieo
DeelnemerIn ieder geval: als er storingen zijn, gaan er lampjes branden.
Storingen worden en blijven opgeslagen in het geheugen van de desbetreffende cpu.Dus als het de stuurhoeksensor is, zal daarvan een foutcode zijn.
Toen Ik mijn Vec de eerste keer uitlas, stonden er wat vage foutcodes in sommige cpu’s. Bijvoorbeeld: Ongeldige waardes van sensoren.
Ik denk dat het best eens een slecht contactje hier of daar zijn wat de storing geeft.10 april 2011 om 07:19 #17850565wim-v6
DeelnemerVermoedelijk bij de motorcomputer instellen.
of kans dat ie zelfs zijn eigen rubriek heeft in de op-com.
Willem
13 april 2011 om 21:46 #17850566aapje1963
DeelnemerKan dicht/verwijderd lampje tc doet het weer…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.