Stuurwiel Astra H wisselen

Forumindex Forums Modellen Astra Stuurwiel Astra H wisselen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    gernoud
    Lid

Beste lezers,

Ik weet dat het thema al aan de orde is geweest, maar ik kom er niet goed uit, n.l een standaard glad kunststof bekleed ( en versleten ) stuurwiel, voorzien van airbag en stuurbediening voor radio en displayfuncties, vervangen door een zelfde maar dan met leer bekleed stuurwiel. Het gaat om een Astra H 1.6 twinport SW Enjoy uit begin 2005. Ik heb een mooi stuur ( zonder de airbag ) op het oog maar kan deze niet terug brengen mocht het niet passen. Het is een gewoon standaard lederen stuur die je in de wat luxere versies aantreft, in ieder geval niet zo’n GTC stuur. Ik heb op internet diverse foto’s uit o.a. advertenties bestudeerd en het valt mij op dat er hoofdzakelijk twee verschillende binnenwerken te zien zijn: met een gele kabel en een variant ook nog met bruine en bruinwitte kabeltjes geklikt op het binnenwerk van het stuur. Het stuur welke ik op het oog heb, heeft weer witte kabeltjes die van links en rechts samenkomen in het midden van het stuur bij de doorvoeropening. Hoewel mijn oude stuur nog niet gedemonteerd is, heb ik het vermoeden dat het stuur welke ik kan kopen, van binnen, dus achter de airbag, anders is. Ook vertelde de aanbieder van het leren stuur mij dat ik er op letten dat de doorvoer voor de stekkers ( of stekkers zelf, dat weet ik niet precies meer ) groot of klein kan zijn aan de achterkant van het stuur. Heeft iemand ervaring met het wisselen van een stuur en bestaat de mogelijkheid dat het zo uitpakt dat een bepaald stuur uit een andere Astra H écht niet past op mijn Astra H, of zijn ze allemaal op de een of andere manier uiteindelijk toch uitwisselbaar? Ik wil dus ook mijn huidige airbag terugplaatsen in het nieuwe stuur.

opel-mark
    Deelnemer

Een foto doet wonderen, het kan zijn dat het stuur wat jij gezien hebt uit een Vectra komt, als dat zo is kan ik je vertellen, dit gaat niet zo maar passen, de kabel is anders en het gat waar de stekker door het stuur gaat is te klein.

Maar het is wel passend te maken, ik heb bij mij namelijk ook een vectra stuur in mijn 2006 astra H gemaakt, je vijlt het gat groter en je haalt bij de dealer voor 12 euro een ander kabelboompje (of je verbouwd de kabelboom van de vectra en kit de stekker vast).

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

gernoud
    Lid

Beste Mark,

Ik zou graag een foto van dat stuur willen uploaden, maar ik ik kom er niet uit hoe dat moet. Ik zit pas sinds vandaag op dit forum. Ik zal blijven proberen maar het stuur is volgens mij echt uit een Astra.

Nico

gernoud
    Lid

Beste Mark,

Ik heb gereageerd op je reactie – ik hoop dat ik het goed gedaan heb en dat het aangekomen is – en ik had dus gezegd dat ik niet weet hoe een foto mee te sturen van het stuur dat ik kan kopen. Ik neem aan dat je dat bedoelde. Je praat in je reactie over een ander kabelboompje; welke bedoel je en heb je daar een nummer van? Inmiddels heb ik via Google-afbeeldingen ontdekt dat in de laatste Vectra serie ( C ) ook sturen kunnen voorkomen die er net zo uitzien als die van de Astra H, dus het zou een Vectra stuur kunnen zijn die het autodemontagebedrijf aanbiedt, hoewel ik natuurlijk specifiek om een Astra H stuur gevraagd heb.

Opeltje17
    Deelnemer

Foto’s plaatsen:

http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=162&t=159087″ onclick=”window.open(this.href);return false;

gernoud
    Lid

http://s1278.photobucket.com/upload/?ns_campaign=we&ns_mchannel=email&ns_source=email&ns_clid=upload” onclick=”window.open(this.href);return false;

Hierbij een link naar de foto van het stuur

gernoud
    Lid

http://s1278.photobucket.com/user/gernoud/media/106_zps6e501c02.jpg.html?filters” onclick=”window.open(this.href);return false;[user]=136571511&filters[recent]=1&filters[publicOnly]=1&sort=1&o=0

Opeltje17
    Deelnemer

Linkjes werken allebei niet.

gernoud
    Lid

Nee, helaas ik heb het gemerkt. Ik kijk wel even verder. Dank voor je reactie in ieder geval.

opel-mark
    Deelnemer

ik heb even jouw foto herplaatst

zo te zien is het ook geen vectra c bekabeling en is het gat groter dan bij de vectra, ik heb sterke twijfels bij het demontagebedrijf, zij weten toch wel waar het uit komt en waar het in past lijkt me zo, en niet terug mogen brengen als het niet past ? je zou toch een astra H stuur krijgen voor jouw auto waarom zou het dan niet passen.

in iedergeval is de metalen plaat die erin zit geheel anders dan wat er bij mij inzit, ik weet niet wat ze voor het stuur vragen maar ik heb mijn twijfels, misschien dat iemand anders het stuur bekend voorkomt.

het originele kabelboompje voor een astra H heeft het nummer GM 93179285 en koste toen iets van 12 euro geloof ik bij de dealer.
    mijn vectra stuur heb ik uit Engeland gehaald, kosten incl airbag en verzending was 75 euro, wat vijlwerk en een kabeltje erbij van 12 euro en ik was klaar, de astra sturen zijn meestal iets duurder, maar meer als 75 euro voor een goed passende zeer nette zonder airbag zou ik niet geven, anders moet je even contact opnemen met opel sloperij heesbeen, een kennis van mij haalde daar een lederen sportstuur voor 75 euro.

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

gernoud
    Lid

Beste mark,

Dank je wel voor het plaatsen van die foto en je verdere reactie. Ze willen er € 85,- voor hebben, daar kan ik wel mee leven. Ik kan evt. een tegoedbon krijgen mocht het niet passen. Het lijkt me een mooi stuur. Ik heb ze wel voor meer gezien en soms nog niet eens leer. Ook heb ik naar nieuw geinformeerd bij Opel en dan praat je over bijna € 600,- maar misschien was dat incl. airbag. Ja, ik heb nu ook een beetje m’n twijfels of het wel een Astra stuur is. Ik overweeg om misschien eerst eens bij mij de airbag er af te halen, de boel bekijken, nummers noteren, een foto nemen en wat dingen opmeten om me zo een beter beeld te vormen of het zou kunnen lukken. Als mijn huidige airbag niet goed in het stuur op de foto past, of helemaal niet, dan geeft dat weer een probleem. Of zou het mogelijk zijn om de metalen plaat en het hele binnenwerk van mijn huidige stuur over te zetten op het stuur in de foto vraag ik mij af? Ook ben ik benieuwd of het ronde gat in het midden eventueel nog verschillend zou kunnen zijn; dan houdt het natuurlijk helemaal op als dat anders van formaat is. Het gat voor de kabels zou dan sowieso groot genoeg moeten zijn maak ik uit je reactie op?

opel-mark
    Deelnemer

Dit is mijn vectra stuur voordat ik het gat uitgevijld had

En sommige mensen durven absurde prijzen te vragen voor sturen, voor mijn oude stuur die nog in nieuwstaat was vroeg ik 40 euro en die was zo weg, even rondneuzen op ebay Engeland daar kom je vaak leuke prijzen tegen, vaak staat erbij dat ze niet buiten Engeland versturen maar als je ze een e-mail stuurt dan blijkt dat buiten e-bay om wel te kunnen.

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

gernoud
    Lid

Beste mensen,

Weet iemand of de metalen contactplaat van een Astra H stuur, inclusief de bekabeling en alles wat er bij hoort uitwisselbaar is. Ik heb een stuur op het oog, zie eerste foto. Deze heeft een meer vierkant gat in het midden en zier er anders uit. Gisteren heb ik de airbag van mijn huidige stuur gehaald om te kijken hoe het er bij mij uitziet. Deze heeft een meer rechthoekige opening in het midden zoals je bij de meeste sturen ziet. Ik had gedacht als mijn airbag niet past, dan kan ik misschien mijn oude contactplaat overzetten op dat nieuwe stuur.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.