Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stuur problemen en aanjager maakt kabaal
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door
Tibo1983.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2010 om 14:37 #17227243
Tibo1983
LidHallo,
ik ben nu een maand in het bezit van een astra station 1.6 16v
sport uitvoering.
Al wat problemen mee gehad, zoals afgelopen week de stabilisator stang vervangen, rechter wielnaaf en wiellager.Nu maakt de aanjager ontzettend veel kabaal, voornamelijk in stand 3 en 4, wellicht filter vervangen?
Nu 2 dagen terug uit de garage, merk ik dat het stuur los zit en “bonkt” met draaien.
Waar kan dit aan liggen?Dit was voor de reparaties nog niet het geval.Kan iemand mij hier wellicht mee helpen?
17 oktober 2010 om 14:39 #17744171Tibo1983
LidHet bouwjaar is 1998.
17 oktober 2010 om 14:45 #17744172Juffer1
DeelnemerHallo Tibo, welkom op het Opel Forum.
Die aanjager die veel lawaai maakt zou idd een kwestie van schoonmaken kunnen zijn.
Achter je dashboard kastje zit zowel de motor als het filter.Wat betreft de problemen met je stuur :
Zit het stuur echt los (als in je kan het gewoon bewegen en voelt speling) ?
Dat boingk geluid kan te maken hebben met je toplager. Soms als je verlaagd krijg je dat geluid ook als de schotels en veren langs elkaar heen schuren. Bij het niet of verkeerd monteren van het toplager krijg je dan dan geluid te horen.Mocht je in de gelegenheid zijn dan zou je eigenlijk de auto eens op de brug moeten zetten om te kijken of de veren niet rechtstreeks contact maken met het metaal van bijv. de veerschotel.
Zouden overigens ook nog windingen van de veren kunnen zijn die elkaar raken.Wel jammer trouwens dat je nu in deze korte tijd al zoveel problemen hebt gehad met je Astra.
Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost en kan je eindelijk gaan genieten van je Astra !Gr. Arjan
17 oktober 2010 om 14:46 #17744173wim-v6
Deelnemeraanjager maakt kabaal.
iets als slecht lopen (lagers) of dat er iets inzit.
Willem
17 oktober 2010 om 16:05 #17744174Tibo1983
LidHallo,
ten eerste bedankt voor de snelle reacties.
In een andere topic hier op het forum zag ik hoe je bij het interieurfilter kunt komen, hier ga ik van de week mee aan de gang.
Wat betreft het stuur:
Er zit speling in en je kunt hem licht op en neer “wippen” en ik hoor het “bonken” uit het stuur.
Dit kan niks mee te maken hebben dat het stuur verder aangedraaid moet worden?
Zal hem zo snel mogelijk op de brug laten zetten om te kijken wat er mis is.
Ik houd jullie op de hoogte.
17 oktober 2010 om 16:55 #17744175Astra JP
LidMijn aanjager maakte laatst ook erg veel lawaai, heb toen de moter van de aanjager even uitelkaar gehaald en het bleek dat deze vol zat met bladeren. Na het verwijderen van de bladeren was hij weer lekker stil. :D
17 oktober 2010 om 17:25 #17744176Juffer1
Deelnemer@ Tibo :
Lijkt me niet dat ze je stuur loshalen tijdens bovenstaande werkzaamheden ?
Als je de 2 torx schroefjes uit het stuur draait (zitten aan de achterzijde) dan kan je de airbag er zo afpakken (let goed op het gele stekkertje wat daar nog aanvast zit).
Je ziet dan in het midden van het stuur een bout zitten waarmee je het stuur vastzet.
Het zou kunnen zijn dat deze niet goed vastzit.Afgaande van de werkzaamheden die ze gedaan hebben zou ik het echter eerder onder de motorkap gaan zoeken, misschien dat daar iets niet lekker in elkaar zit ?
21 oktober 2010 om 10:22 #17744177Tibo1983
LidUpdate:
Vanmorgen bij de garage geweest.Probleem is kapotte stuurhuis :( . Kosten €400,- (gebruikte stuurhuis).
Ik laat er meteen een nieuwe distributieriem + waterpomp opzetten (inclusief spanrollen). €250,- .De aanjager ga ik volgende week mee aan de slag, hopen dat het alleen de filter is, maar denk dat de motor wellicht,
vervangen moet worden.
Iemand tips en of voorbeelden hoe eventueel motor te vervangen van de aanjager?Is dit zelf te doen, of beter uitbesteden.? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.