Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › stotteren hoog toerental stationair
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 3 maanden geleden door
albertoo.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2011 om 10:09 #17241612
albertoo
LidHallo,
Ik ben in het bezit van een opel corsa uit 1998 x1.4sz motor.
Nu heb ik hier een probleem mee, met een koude motor stotterd hij als een gek, met een warme motor is het stotteren wat minder en soms helemaal weg,
maar dan loopt de motor stationair met 2000 toeren. Stationair ploft hij in de uitlaat en de corsa heeft naar mijn idee een behoorlijk hoog brandstof gebruik.
Heb soms het storings lampje doorgekregen maar bij de opel garage uitgelezen is er geen storings code gevonden.
Wel waren er wat rare waardes met name lamdasonde.
Ik moest hem maar even laten staan en dan gingen ze stelselmatig onderdelen uitwisselen.
Dus dacht dat kan ik zelf ook wel.Onderdelen welke ik reeds heb vervangen maar, geen verbetering gaven zijn:
lamdasonde
egrklep en heb deze na vervanging afgedopt.
gasregelklepsensor
temperatuursensor spruitstuk (zowel koelwater als inlaat zelf)
bougiekabels
MAP sensor
Brandstofpomp
Injector
Ook heb ik alles met remreiniger ingespoten maar geen lekkages gevonden.Nu zij ernog twee opties waar ik aan zit te denken en dat is de DIS module en de ECU.
Ik weet niet of het bij opel weleens voorkomt dat de ECU solderingen oxideren maar, mischien dat er hier op het forum wat van bekent is,
Het vreemde vindt ik dat wanneer ik de accupolen er een poosje af haal(ECU reset)
de corsa weer loopt als een zonnetje en vervolgens komt het euvel langzaam weer.
Mijn vermoeden gaat dus meer richting ECU.Mischien dat iemand hier er een ander idee over heeft of hetzelfde eens heeft meegemaakt.
Ik lees het graag.M.v.g.
Albert19 september 2011 om 13:57 #17921481DarkNL08
DeelnemerBougiekleur? Kan ook interessant zijn om even te checken
20 september 2011 om 12:12 #17921482albertoo
LidHallo,
Heb even gekeken bougie vonkt naar mijn idee wel goed (blauwe vonk).
Vandaag is de corsa weer in goede doen niet veel problemen gehad.
Ook was het toerental stationair goed, ik heb ook nog even met de stroboscoop gekeken
naar de ontstekingafstelling deze was ook goed.
Mischien iemand anders nog een idee??M.v.g.
Albert29 september 2011 om 09:57 #17921483albertoo
LidHallo,
Ik ben even weer bezig geweest heb de DIS module vervangen, maar helaas geen positief resultaat.
Nog steeds een hoog toerental en stotteren met een koude motor.
Wat mij nu wel is opgevallen is, dat wanneer de corsa stationair draait met 1500 a 1700 toeren en ik de lambda stekker los haal,
blijf de corsa met een snel toerental draaien en blijft ook het managementlampje branden.
Wanneer is vervolgens het stekkertje weer aansluit gaat het managementlampje uit en gaat de corsa een laag toerental draaien,
ongeveer 900 a 950 rpm.
Dus dat is dan goed zou je zeggen, maar na een paar tellen gaat het storingslampje weer branden en gaat de corsa weer sneller stationair draaien.
Dit gebeurd ieder keer wanneer ik dit doe.
Ik heb er al eens een nieuwe lambdasonde opgezet, maar dit was wel een immitatie.
Mischien dat iemand hier een idee over heeft.
B.v.d.
Albert -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.