SPOED lekkende radiateur

Forumindex Forums Modellen Astra SPOED lekkende radiateur

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    kingsteve
    Deelnemer

vraag

de garage belt mij net grote beurt etc etc gehad + apk en ik wordt gebeld dat ze tijdens het warmdraaien merkten dat de radiateur lekt en 70 euro rekenen voor een ander, 40 euro koelvloeistof bijvullen en 110 euro arbeid. En het was al 700 euro voor grote beurt en remschijven en blokken etcetc

kan dit goedkoper, hij zegt dat ik hem anders stuk kan rijden….

wordt ik geflesd of niet
    graag spoedig reactie

kingsteve
    Deelnemer

betreft een astra F trouwens uit 1997 model F

Jerk
    Deelnemer

Die 70 euro vind ik op zich wel mee vallen
    Die 40 euro bijvullen vind ik veel en die 110 euro arbeidsloon vind ik veel te veel
    Als je het zelf kan gewoon lekker zelf doen
    Ga je even langs de automaterialenzaak (brezan of zo) en je bestelt daar een radiateur en zet hem er lekker zelf in :thumbup

Wat voor motor ligt er in je Astra?

boekje1
    Lid

pak 80 euro voor radiateur als je er zelf 1 besteld
    en 30 euro voor koelvloeistof
    en er lekker zelf insteken ben je voor 110 euro klaar
    voor dat uurtje werk bespaar je je zelf toch 110 euro die de garage rekent en de rest van de week word het toch beter weer dus als ik jou was gewoon zelf doen

[rquote=1880802&tid=143688&author=Jerk]Die 70 euro vind ik op zich wel mee vallen
    Die 40 euro bijvullen vind ik veel en die 110 euro arbeidsloon vind ik veel te veel
    Ga je even langs de automaterialenzaak (brezan of zo) en je bestelt daar een radiateur en zet hem er lekker zelf in :thumbup

Wat voor motor ligt er in je Astra?[/rquote]

en dat is nog te duur, voor koelvloeistof ben je hooguit 12 euro kwijt, radiateur kan kloppen, ik betaalde 60 euro, dus maak er 80 van, dus je kan hem voor 92 euro je radiateur probleen verholpen hebben

boekje1
    Lid

beter van iets meer uit gaan al wat er onder zit is mee genomen
    meestal zijn de slang klemmen ook niet al te best meer dus vervang je die ook mee
    en koelvloeistof is maar welke dat je pak(karwei ) 8 euro voor 5 liter

kingsteve
    Deelnemer

ook andere garages gebeld maar die rekenen ook ca 2 uur werk max.

Het valt me op dat mijn vrouw nooit hier problemen mee had, maar ik moet wel zeggen dat ze max 7000 per jaar rijd en geen echt lange kilometers. ik heb niet gemerkt hiervoor dat hij onder de auto lekte. En hadden ze dit tijdens de grote beurt al neit moeten zien

boekje1
    Lid

ja hun pauze moet ook betaald worden hahah
    ja aen garage rekend al gauw 40 euro per uur maar dan is 2 uur nog veel

Jerk
    Deelnemer

[rquote=1880826&tid=143688&author=Andreas.Berger][rquote=1880802&tid=143688&author=Jerk]Die 70 euro vind ik op zich wel mee vallen

Wat voor motor ligt er in je Astra?[/rquote]

en dat is nog te duur, voor koelvloeistof ben je hooguit 12 euro kwijt, radiateur kan kloppen, ik betaalde 60 euro, dus maak er 80 van, dus je kan hem voor 92 euro je radiateur probleen verholpen hebben[/rquote]

Ik wilde die toko niet helemaal afvallen ;)
    Koelvloeistof heb je al voor €4 voor 5 liter ;)
    Ik zou het gewoon lekker zelf doen,
    dan bespaar je mooi wat euro’s
    Of je moet geen tijd/zin hebben
    Dan betaal je meer ;)

weer een voorbeeld dat het arbeids loon en de mannen met mooie hemden en het licht toch door de klant betaald moet worden ..

ehhh vraagje astra f grote beurt en apk 700€ dat is nog al wat ,,hoop stuk of dure olie ????????

voor die prijs heb je bij mij ook de remmen splinternieuw ,en 4 nieuwe banden

mijn Vectra zelf grote beurt 70€ materiaal en apk 17,50€ . niks stuk ja carterstop draad rot zie vectra deel .

het is simpel

radiateur ongeveer 70€ nieuw voor een zonder Airco zie http://www.hbase.nl
    koelvloeistof long live action 5 liter a 1,68€ zeg maar 10€

dus 80€ materiaal ik reken 1 uur werk a 20€ voor zo,n klusje als beun dus voor net 100€ heb je de boel splinternieuw . doe je het zelff ben je dus 80€ kwijt en een ervaring rijker ,, het is echt heel simpel te doen

dat moge duidelijk zijn met veel dingen (ook niet alles) is als je handig bent of een handige kennis het heel simplel te doen is en je dikke kosten spaart

Bert

kingsteve
    Deelnemer

Als ik het zelf kon doen dan zou ik het ook zeker doen……Voor die 700 euro heb ik

grote beurt met tevens nieuwe bougiekabels
    Voorste remschijven en remblokken vernieuwd
    APK keuring
    Remleidingen behandeld lees goed getectyleerd van voor tot achteren
    En nu dus nog erbij een radiateur erbij. Kortom in totaal 900 euro.

Ik had ook kunnen besluiten het niet te laten doen, maar heb meerdere garages gebeld en prijzen zijn overal niet heel veel anders. Dit bedrijf heeft tevens de defecte auto thuis opgehaald.
    het is toch een afweging dit laten doen of een andere auto….maar verder in 2 jaar tijd geen euro kosten gehad en hij is al 14 jaar oud

kingsteve
    Deelnemer

als er iemand is uit Almere of omgeving die een handige klusser is voor de toekomst dan hoor ik het graag
    gelukkig krijg ik zelf binnenkort een nieuwe astra sports tourer

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.