ricky kadett is terug met een opel !

Forumindex Forums Modellen Astra ricky kadett is terug met een opel !

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 131)
  • Auteur
    astraTD
    Lid

MarcoTDS rijd met -60 veren op originele dempers… Oogt zeer mooi.
    Mijn veren komen ook van een E kadettje af.

trashmetal
    Deelnemer

je moet natuurlijk uiteindelijk zelf weten wat je met je wagen doet
    maar als je veren hebt lager dan -40 zou ik gelijk kortere schokdempers kopen
    kans is veel groter dat ze lekslaan met originele en de veren komen los in de schotel te liggen
    hier in NL kun je een verlaagde auto gewoon door de apk duwen, als je het goed doet
    voor iemand uit BE kan ik het nog wel een beetje snappen dat het op een beun manier gemonteerd zit
    hij moet immers toch elk jaar alles weer origineel maken voor apk, houd je wel bezig :jerry

haha heb net nieuwe apk dus das geen probleem zolang ik met 40 mm maar niet in de problemen kom met die dempers.

auto blijft toch wel achterover hellen :jerry

hier voor de liefhebbers de eerste videos van de woofert :jerry :jerry

3e filmpje is hoe het er een beetje uit ziet als je achterom kijkt :P

http://www.youtube.com/watch?v=QCy16od-FVc&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=5e519nRZ85o” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=uCAEUj9r278″ onclick=”window.open(this.href);return false;

trashmetal
    Deelnemer

Gru-we-lijk!! :thumb :jerry
    vooral het laatste filmpje dat je het dak ziet :D
    en ik dacht lekkere bass te hebben met een 300w gebrugd kenwoodje en 1000w jbl subje :jerry

-40 is te doen zonder dat je schokkers vroegtijdig overlijden

hahaha dankje bij jou zal t vast ook lekker klinken:P

dan te bedenken dat het dak al een hele constuctie van hout heeft om het een beetje te ondersteunen :O haha in het midde beweegt er niks XD daar zit een houten balk :jerry

wat betreft die veren,,, die komen er !

trashmetal
    Deelnemer

mn vriendin is zich helemaal wezeloos geschrokken toen ze mn wagen voor het eerst meehad
    dr eigen auto heeft 0,0 bass, dus zette ze mn radio lekker hard bij een leuk nummer
    nummer begon rustig, tot de hel losbrak hahaha

geniet er maar van zolang het kan
    mn vriendin wil de sub zien verdwijnen voor een kinderwagen ;) :jerry

astraTD
    Lid

Ongelooflijk :jerry :jerry :jerry

Maar geloof me binnen een jaar is je wagen rot door alle trillingen in je plaatwerk.

trashmetal
    Deelnemer

Als ie een deuk rijd is het niet zo,n ramp
    die pompt ie dr zo uit :jerry

whahahah kinderwagen op de dakdragers:P

t is idd niet goed voor het plaatwerk maar als ik alles op zn tijd vastzet hahaha :jerry

trashmetal
    Deelnemer

dat gaan we maar niet doen :D
    mn versterker komt onder de passagiersstoel
    en maak een stekkerverbinding in de kofferbak dat ik mn sub er makkelijk in en uit kan nemen
    hoedenplank ga ik een soort soundboard voor maken, (nu losse speakers in de ori plank)
    met een klankkast die max 20cm diep word
    kan de kinderwagen makkelijk onder :D

ik wil die wagen van jou wel eens goed bekijken als je een jaartje hebt rondgeblazen zo haha :jerry

astraTD
    Lid

@rickykadett wrote:

whahahah kinderwagen op de dakdragers:P

t is idd niet goed voor het plaatwerk maar als ik alles op zn tijd vastzet hahaha :jerry

Nou plaatwerk wat met lasnaalden vast zit kan je niet vast maken.

heb je nou de dakhemel eruit?

Dan kan je me gelijk mijn vraag beantwoorden, of je schroeven ziet zitten van de dakdrager?
    Beide astra’s bij mij stroomt het water zo naar binnen naar een plensbui, dus wil die dakdragers eens eraf halen en goed gaan kitten.
    Ook handig voor jou als je toch dakhemel los heb liggen.

hahaha

morgen zal ik eens kijken,

voor zover ik zag zaten deze geschroeft maar zal voor de zekerheid goed kijken

idd zijn er al laspitten van de orginele dwarsdragers van het dak los gekomen,, daarom ook die houten constructie haha :jerry

moek nog een keer helemaal stevig maken.

mijn plannen zijn bijna voltooit dit is het lijstje nog

gele mistlampen
    dak verstevigen
    voorkant verlagen en uitleinen
    achterruit achterdeuren prof blenderen.
    straight pipe voor een beetje lawaai :jerry
    onderhoud !

rijd echt prima
    bij mij komt er linksachter ook een beetje water naar binnen waarschijnlijk hebben wij :@ astra td en ik het zelfde probleem :vertag

oja nieuwe retourslangen 1tje lekte er, nu een tijdelijk iets gemaakt maar dit wil ik goed hebben

astraTD
    Lid

Dakspoilertje erop doen :agent

Ja alle F stations zullen wel lekken, echt bekende probleem, alleen ik heb nooit de moeite gedaan om het op te lossen..Maar het is nu al zo erg dat er dan een plasje water staat.

Ik hoor het wel als er schroeven zitten.. :thumb

Zo ziet die er al strak uit..

PeterNoFear
    Deelnemer

Als er schroeven zitten flikkeren de dakdragers van Ricky er vanzelf wel eens af, allejezus was een bakbeest van een sub achterin zeg :jerry

@ ASTRA TD
    ik heb net even gekeken. voor de dakdragers

deze zitten met een m8 moertje vast precies in de hoeken

astra td,, die veren doe je die weg? dat ze zeker goed terecht komen is zeker haha :jerry

bij mn lijstje komt nog een ding,

gloeipluggen nakijken, nu het echt koud is start hij wel gelijk maar de eerste 5 sec is er veel rook en hoor je hem echt knikkeren,, nagelen,

miss dat deze wat vervuild zijn of er eentje kapot is

@trashmetal wrote:

je moet natuurlijk uiteindelijk zelf weten wat je met je wagen doet
    maar als je veren hebt lager dan -40 zou ik gelijk kortere schokdempers kopen
    kans is veel groter dat ze lekslaan met originele en de veren komen los in de schotel te liggen
    hier in NL kun je een verlaagde auto gewoon door de apk duwen, als je het goed doet
    hij moet immers toch elk jaar alles weer origineel maken voor apk, houd je wel bezig :jerry

Alles zit dus wel goed gemonteerd… :fy1, geen rammel, geen kraakje :jerry .
    Maar goed, iedereen doet met zijn wagen wat hij wil.
    Hier is de keuring veel strenger dan bij jullie de APK, daarom dat ik ook de veren eronderuit haal voor de keuring, mijn astra ligt voor de keuring gezien te laag met deze veren en de uitlijning krijg ik ook niet in orde, en ik heb er geen attesten bij gekregen.
    Om je een voorbeeld te geven; vooraan 1°45 min camber, achteraan 2° 30 min camber.
    Vooraan sporing 4mm, achteraan 10 mm, vooraan is express zo geregeld naar banden slijtage toe, achteraan kan je amper regelen…

Wil je het idd volgens de normen, dan koop je idd beter een volledige verlagingskit met schokdempers en heel de meuk, -4cm lijkt me het mooiste.

trashmetal
    Deelnemer

laat ik het dan anders zeggen
    als ik in be zou wonen zou het me ook geen ruk interreseren
    omdat ik dan ieder jaar toch mn originele veren er onder moet steken om door de keuring te komen
    maar omdat ik in nl woon en hier de regels anders zijn heb ik hem apk waardig verlaagd
    zodat ik hier niets meer aan hoef te doen :thumb

trashmetal
    Deelnemer

En marco ik denk dat als jij in belgie een verlaagde auto ook door de apk zou kunnen krijgen
    jij het zelfde zou doen ;)

edit:
    en als je een apk keurmeester aan je veren ziet trekken
    en vervolgens verbaasd een duimpje opsteekt
    geeft je ook een goed gevoel kan ik je zeggen :jerry

Dit is onze 2de auto, en dient enkel om mij zo goedkoop mogelijk mij naar men werk te brengen :D, en dat lukt perfect.
    En dan nog.., als ik mijn astra nu zo wil verlagen met originele schokdempers dan doe ik dat toch ?
    Als ik alles iedere keer wil eronderuit halen voor de keuring, dan doe ik dat toch ?
    Waarom zouden we hier in België alles op een beun manier monteren ?
    Ik heb geen ruk aan een APK keurmeester zoals jij zegt, hier is de keuring totaal anders …
    Nog een keer, mijn veren bewegen niet… wat je ook beweert.

Terug on-topic nu..

je hebt bepaalde apk eisen

veren moeten vast in de schotels zitten.
    mag niet in geslepen of gezaagd zijn

waneer je enorme camber hebt maar je banden zijn goed. dan krijg je miss advies uitleinen ofzo maar daar word niet naar gekeken. zijn je banden buiten 5 mm en binnen 2 mm no problemo

wielen mogen volgensmij 3 cm buiten de auto uitsteken, daarna word het gezien als scherp uitstekende delen.

de achterkant verlagen heeft voor mij totaal geen zin.. die is miss al 6 of 7 cm gezakt….

trashmetal
    Deelnemer

@marco_tds wrote:

Dit is onze 2de auto, en dient enkel om mij zo goedkoop mogelijk mij naar men werk te brengen :D, en dat lukt perfect.
    En dan nog.., als ik mijn astra nu zo wil verlagen met originele schokdempers dan doe ik dat toch ?
    Als ik alles iedere keer wil eronderuit halen voor de keuring, dan doe ik dat toch ?
    Waarom zouden we hier in België alles op een beun manier monteren ?
    Ik heb geen ruk aan een APK keurmeester zoals jij zegt, hier is de keuring totaal anders …
    Nog een keer, mijn veren bewegen niet… wat je ook beweert.

Terug on-topic nu..

en je kunt mij niet wijsmaken dat -60 veren strak in de schotel zitten
    als hij met de voetjes van de vloer is
    mijn -40 weitecs zaten al een beetje los voor mijn modificatie

het is aan ricky wat hij met de info doet
    hier in nl kun je een auto gewoon apk waardig verlagen
    waar ik altijd voorstander van zal zijn ;)

klopt het is mijn auto, ieder zijn ding

mn auto is is begin maart gekeurt. waneer er orginele veren onder moeten voor apk dan rijd ik hem de brug op en zet ik het ffkes over. ben automonteur ik doe daar nie moeilijk over..

roetfilter zal ook weer eronder moeten voor apk.. dusjaa ,

de hoofdzaak van mijn vraag is of 40 mm de dempers niet beschadigen. losliggen maak me niet uit.. vliegen gaat toch niet met een stationwagon :jerry

@astra
    td doe jij jou veren weg? waar je te lui voor was om ze er onder te bouwen :jerry :jerry

astraTD
    Lid

@rickykadett wrote:

@ ASTRA TD
    ik heb net even gekeken. voor de dakdragers

deze zitten met een m8 moertje vast precies in de hoeken

astra td,, die veren doe je die weg? dat ze zeker goed terecht komen is zeker haha :jerry

bij mn lijstje komt nog een ding,

gloeipluggen nakijken, nu het echt koud is start hij wel gelijk maar de eerste 5 sec is er veel rook en hoor je hem echt knikkeren,, nagelen,

miss dat deze wat vervuild zijn of er eentje kapot is

Thanx daar heb ik wat aan, binnenkort eens eraf halen.

Die veren staan te koop, alleen nog twijfel twijfel of ik ze monteer ja of nee, ik heb een vermoede dat me linkervoorveer kapot is, elke keer bij sturen hoor ik hem knak knak knak..
    Mijn kennende maak ik me nergens druk over en rij ik gewoon door :jerry

Ps je had toch al veren gekocht?

Zoals ik al eens zei heb ik -35 of -40 liggen durf ik niet meer zeker te zeggen.

Anoniem
    Gast

topic opgeschoond en heropend. Graag ontopic blijven.

Knak knak kan.idd.in.de veerschotel gebrokenn zijn

ik heb.nog geen.veren. heb alleen.een. mail weggegaan maar. die man reageert niet

35 of 4 maak.me niet uit. als hii maar zakt xd

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 131)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.