Remblokken Opel Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Remblokken Opel Astra

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Ik heb een Opel Astra H SW 1.9 CDTi 100 Z19DT 74 kW uit 2006. Klopt het dat je bij remblokken met akoestische slijtagewaarschuwing een geluid hoort als ze op zijn (dus ook als je niet remt) en dus geen melding krijg op je dashboard in vorm van een waarschuwingslampje? Verder heb ik tijdje geleden nieuwe banden om laten zetten en toen vond degene die banden monteerde opmerkelijk dat slijtindicator (zie foto) aan buitenzijde van wiel zit (dus vanuit buitenaf zichtbaar). Hij zei dat het meestal aan binnenzijde zo een indicator zit. Maar hij wist niet zeker of het bij Astra dus anders is. Als ik me niet vergis, zijn mijn remblokken bijna op. Enig idee of ik ook nieuwe remschijven moet hebben?

bart-gsi
    Deelnemer

dikte van de schijf op meten..
    voorzijde minimale dikte is 22 mm
    achterzijde minimaal 9 mm

T-Bone
    Deelnemer

Slijtindicator zit inderdaad aan de buitenkant bij de Astra (ook bij de G). Als je blokken bijna op zijn kun je hem in de bochten wat gaan horen en na een tijdje ook buiten de bochten.

Schijven is een kwestie van opmeten inderdaad. Je kan beginnen met voelen (als de schijven koud zijn, anders doet het best zeer ;) ) of er al een vrij hoog randje zit. Dan heb je al een idee. Lijkt het al een fors randje? Dan even (ik doe het zelf met een schuifmaat) de dikte meten van de schijf (iets onder de rand).

opel-mark
    Deelnemer

sommige blokken hebben een metalen beugeltje op de remblokken zitten, deze zal de schijf raken als de blokken te dun worden en lawaai gaan maken.
    met de schijven is het inderdaad gewoon meten, let wel op dat bij nieuwe schijven je ze in moet remmen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.