Problemen met starten Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met starten Astra H

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    dactyl
    Lid

Beste kenners,

Ik heb een Opel Astra H Station (2007) en sinds een tijdje heb ik problemen met starten. (als ik hem wil starten springt deze soms pas na 5 sec. aan of ik moet een 2e poging wagen met een beetje gas erbij.)
    Ben naar mijn (vaste) garage geweest en deze heeft geconstateerd dat de accu aan vervanging toe was. Deze laten vervangen en de auto startte weer prima. (voor 3 weken)

Tot een paar dagen geleden. Hij begon weer slechter te starten. Omdat mijn (vaste) garage net op vakantie is t/m 15 augustus kan ik hem daar niet laten nakijken. Nu heb ik de accu en dynamo laten doormeten bij een andere garage en beide waren in orde. Ohja, sinds vandaag werkt mijn claxon ineens niet meer. (geen idee of dit ermee te maken heeft).

Nu zegt de garage waar ik ben geweest dat dit toch ECHT nagekeken moet worden. Dat snap ik natuurlijk ook wel alleen heb ik het niet zo op andere garages (paar keer bezeikt geworden bij andere garages). Het liefst zou ik wachten dat mijn (vaste) garage terug van vakantie is.

Mijn vraag is dan ook. Waar zou dit aan kunnen liggen?

(Heb heel weinig verstand van auto’s) :???:

Opeltje17
    Deelnemer

Laat hem eens uitlezen, grote kans dat het de software in je stuurkolom module(CIM) is.

Had je toevallig de verlichting aan toen je claxoneerde?

Zo ja grote kans dat dat ook met je CIM te maken heeft was toen der tijd een modificatie voor( klem om de stekkers)

dactyl
    Lid

Bedankt voor je antwoord.
    Ik zal hem voor de claxon laten uitlezen door de garage. Heb je misschien ook enig idee wat het startprobleem kan veroorzaken?

Ik ben geneigd om te wachten met de auto te brengen naar de garage totdat mijn vaste garage terug van vakantie is. Kan de vrouw eventueel met de andere auto rijden (mocht de Astra niet meer starten)

bart-gsi
    Deelnemer

kans dat dat samen hangt met de software… dus wordt dan in 1 keer uitgelezen bij de garage/dealer…

Opeltje17
    Deelnemer

Claxon is geen software dingetje maar de stekkers op de CIM.

Software is vaak het start probleem vaak heb je dan een P1614 code verkeerde transponder sleutel, na een software update van de CIM is het meestal opgelost.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.