Problemen met opel astra G met het klokje van de thermostaat

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met opel astra G met het klokje van de thermostaat

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb een opel astra G station bouwjaar 1999.
    Maar ik heb nu problemen met het klokje van mijn thermostaat, soms leest hij af en soms niet.
    Ik was laatst aan het rijden op de snelweg en toen las hij de tempratuur normaal af, maar toen ik van de snelweg af was
    ging hij gelijk naar de 0 graden.
    De thermostaat heb ik al vervangen maar dat bleek geen oplossing te zijn. Ook de sensor heb ik al vervangen.

Ik ben naar verschillende autogarages geweest maar die wisten er geen oplossing voor te vinden.

Wat kan ik hier aan doen? (ik ben niet heel handig met auto’s)

Met vriendelijke groet

xladage
    Deelnemer

Even voor alle duidelijkheid… we hebben het niet over de temperatuuraanduiding in het digitale display van de middenconsole toch?
    De buitentemperatuuraanduiding om zo maar te noemen?

Het lijkt me zeker niet de thermostaat, aar iets in de meting of het dashbord.
    Als je thermostaat stuk zou zijn, en bijv. open zou blijven staan, dan valt hij niet ineens naar de 0.
    Als de sensor vervangen is, moet het volgens mij wel aan de bekabeling, het dashbord of een zekering liggen, maar daar heb ik geen idee van, sorry.

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga er maar weer mee naar een garage en kijken wat hij aan de display/dashboard kan doen.

Met vriendelijke groet,

xladage
    Deelnemer

Wacht ff…
    Het display in middenconsole geeft de buitentemp. Hiervoor heb je een aparte temp sensor in / achter de bumper.
    Deze heeft helemaal niks te maken met de motortemp meter op je dashbord.
    Je mtotortemp aanduider (de naald dus) werkt op basis van je motortemp sensor, en dus NIET op de sensor in je bumper.
    Dus nogmaals de vraag: welke werkt niet? De display icm tempsensor in bumper, of je motortemp aanduiding icm tempsensor motor?

RISL
    Moderator

Volgens mij bedoelt hij de motortemperatuur, anders zou hij de thermostaat niet noemen, lijkt me.
    De thermostaat heeft niets te maken met het uitlezen van de motortemperatuur. Overigens valt die naald niet terug naar nul, maar naar 50 graden ofzo, dan komtie namelijk uit de hoek.

Het zal de sensor zijn die slecht wordt of een stekkerverbinding die niet helemaal lekker is, aangezien het maar af en toe is.

de sensor van de motor tempratuur die werkt niet, maar soms valt de aanwijzer terug naar de 0 en soms naar de 50. maar kan ik hem zelf niet vervangen en waar zit de sensor? Het is een 8V

mvg,

xladage
    Deelnemer

Het is een 8v, maar heb je ook een motorcode? Iets van X16SZR ofzo (noem maar een voorbeeld)?
    Zonder motorcode wordt het gokken waar hij zit….

ik heb het even opgezocht : Opel Astra G Caravan Combi 1.6 GL,Club,Sport,CDX Kat. X16SZR 55kW (02/1998 – 09/2000)

RISL
    Moderator

De temperatuursensor voor het motormanagement zit achter de dynamo, tegen het schutbord. En de temperatuursensor die de naald in je tellerbak aanstuurt zit volgens mij bij de thermostaat.
    Zorg dus dat je de juiste besteld, als je ‘m zelf gaat vervangen ;) , je moet die laatste hebben namelijk.

oke heel erg bedankt voor je reactie ik zal er eens naar gaan kijken!

RISL
    Moderator

Wacht even…begin te twijfelen, zittie bij deze motor niet achter het inlaatspruitstuk? Wacht even tot iemand iets kan bevestigen…

okee maakt niks uit ik heb geen haast

xladage
    Deelnemer

Volgens mij zit hij op het inlaatspruitstuk ja.
    De vrouw is weg met onze X16SZR, dus kan het niet checken, maar ik weet het vrij zeker

oke nogmaals bedankt

Ik heb het probleem opgelost, het bleek toch mijn thermostaat te zijn.
    Ik had hem naar een garage gebracht die zei dat hij hem had vervangen maar dat bleek toch niet zo te zijn, oplichter dus.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.