Probleem Vectra A GLS 1.8i AUT 1993

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Probleem Vectra A GLS 1.8i AUT 1993

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur

Goedenavond,

Ik heb zojuist een probleem met mijn Vectra A uit ’93.
    Auto start perfect en rijdt perfect. Alleen op onverwachtse momenten
    valt de snelheid weg. Alsof je je voet van het gas af haalt. Snelheid van auto vermindert.
    Daardoor ben ik dus genoodzaakt om de auto aan de kant te zetten. Alle lampjes van dashboard gaan branden.
    Motor is niet afgeslagen, het loopt gewoon rond de 900 toeren.
    Motor afgezet en de garage gebeld. Op advies van monteur motor gestart en achter de sleepwagen naar de
    garage gereden. Dat ging vlekkeloos.

Bij de garage is de auto helemaal nagekeken en ze hebben niks kunnen vinden. Auto mee naar huis genomen.
    Aantal dagen later kwam het probleem weer terug. Auto mindert tijdens het rijden vaart en gas bijgeven helpt absoluut niet. Auto naar de kant gezet, en later weer gestart en naar huis gereden. Geen enkel lampje brandt op het dashboard.

Weer een aantal dagen later valt het gastoevoer weer weg. Gas bijgeven helpt ook niet, auto naar de kant gereden en later weer gestart. Geen enkel lampje op het dashboard brandt. Weer gaan rijden maar opeens begint de auto steeds harder te rijden. Moest constant met de voet op de rem naar huis. Ik hoefde bijna geen gas meer te geven. Toerental steeg niet verder dan 3500 toeren.

Nu naar een Opel garage gebeld en een afspraak gemaakt voor donderdag. Hopelijk kunnen ze het probleem verhelpen.
    Het is bijna gevaarlijk om met de auto op pad te gaan, de auto bokt niet, de auto rammelt niet, de automaat schakelt boterzacht, toerental stijgt niet boven 3300 toeren. Omgang met de auto is normaal. Geen zware dingen mee getrokken.

De Vectra is een GLS uitvoering, bevat o.a. : 1.8 liter injectiemotor, elektrische ramen, zonnedak, velours bekleding, boordcomputer, automaat 4 versnellingen. Hij beschikt niet over airconditioning.
    Hebben jullie ervaringen met dit soort problemen, hebben jullie suggesties waar het eventueel aan zou kunnen liggen. Buurman dacht misschien aan een verstopte brandstoffilter.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.