opel corsa b teveel co uitstoot apk keuring

Forumindex Forums Modellen Corsa opel corsa b teveel co uitstoot apk keuring

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    luuk.12
    Lid

Hallo opel rijders,

Ik heb een vraag, ik rij een opel corsa B 1.2 16v sport bij de apk keuring is die afgekeurd op te veel co uitstoot. Het probleem ligt niet aan de lucht massa meter want deze heb ik vervangen, ik heb ook de auto goed warm gereden. weet iemand waar het wel aan kan liggen? Zie graag jullie reacties tegemoet.

Alvast bedankt

bart-gsi
    Deelnemer

Check je catalisator en je lambdasonde…

KRSA2000
    Deelnemer

Lambdasonde
    Temp. sensor koelvloeistof
    Olieverbruik (versleten klepseals/zuigerveren)

luuk.12
    Lid

@KRSA2000 wrote:

Lambdasonde
    Temp. sensor koelvloeistof
    Olieverbruik (versleten klepseals/zuigerveren)

Dankjewel voor jullie snelle reactie, ik heb wel wat gelezen op internet en bij de meeste gevallen komt het net uit op 0,2 teveel maar bij mij zat die tegen de 9 aan terwijl je maar 0,5 mag hebben zei de keurmeester. Ik ga morgen even kijken voor een lambdasonde. Ik ben wel bezorgd want ik zit ver boven het limiet.

Fearless
    Deelnemer

Zo’n hoog co is vaak een kat die overleden is.

Voordat je vanalles gaat proberen en dus geld wegsmijt, controleer hem eens.
    Kat’s kunnen leeg zijn, of half vergaan/gesmolten.

Als dat goed is zou ik idd eens je lambda controleren.

luuk.12
    Lid

@Fearless wrote:

kat lijkt in orde ik heb er gister even iemand naar laten kijken, heb gister ook de lambdasonde vervangen maar het motorstoringslampje blijft branden ik weet niet zeker of die nu goed is ik ben nog niet naar de keuring geweest. Ik ga vandaag even de koelvloeistof verversen want dit was sowieso al aan vervanging toe. Ook ga ik een injectie reiniger halen voor in de tank, heeft iemand hier al eerder ervaring mee gehad? moet je de tank dan ook eerst leeg rijden voordat je weer gaat keuren? ik heb echt geen idee maar alvast bedankt voor het reageren..

bart-gsi
    Deelnemer

@luuk.12 wrote:

@Fearless wrote:

kat lijkt in orde ik heb er gister even iemand naar laten kijken, heb gister ook de lambdasonde vervangen maar het motorstoringslampje blijft branden ik weet niet zeker of die nu goed is ik ben nog niet naar de keuring geweest. Ik ga vandaag even de koelvloeistof verversen want dit was sowieso al aan vervanging toe. Ook ga ik een injectie reiniger halen voor in de tank, heeft iemand hier al eerder ervaring mee gehad? moet je de tank dan ook eerst leeg rijden voordat je weer gaat keuren? ik heb echt geen idee maar alvast bedankt voor het reageren..

Als je motorstoringlampje brand zou ik um uitlezen.. Scheelt zoeken.. Kun je bij iedere garage laten doen of voor 45 euro bij opel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.