Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa 1.6 GSI 16v
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door
otdh.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2012 om 19:47 #17254026
LNiebeek
LidHallo allemaal,
Ik ben nieuw op deze forum dus zal ik mezelf even voorstellen.
Lars Niebeek, 18 jaartjes en levende in het kleine dorpje Nunspeet.
Ik ben kok van beroep bij Nationaal Hotel Sparrenhorst.
Ik ben al een poos op deze forum aan het rondkijken en bewonderingswaardig naar corsa’s aan het kijken.
Sinds ik me rijbewijs heb gehaald een aantal weken terug ben ik op zoek naar een mooie 1.6 GSI corsa.
Er staan hele mooie koopjes voor maar rond de 1000 euro op marktplaats maar ook op dealersites.
Hier thuis bij me ouders hebben we ook een Agilla en een Zafira staan waar ik zo nu en dan in rijd.
Toch wil ik een beetje gaan tunen aan de corsa en sleutelen om wat ervaring op te doen.
Het gaat mij om het begin vooral aan de buitenkant dus moet de auto die ik koop motorisch goed in orde zijn.
Ik heb dus een aantal ”beginners” vragen aan jullie corsa liefhebbers.– Zoals ik al begrepen heb is roest een groot probleem bij corsa’s. Wat zijn de ergste dingen die kunnen roesten en waar ik dan op moet zoeken bij een auto kopen.
– Waar op letten om te zien of een motor nog goed loopt.
– Ik zou graag een uitlaat willen met een lekkere hard laag geluid wat moet ik dan kopen om dat geluid te krijgen en moet dan de hele uitlaat vervangen worden tot de ‘katalysator’?
– Is sidekirts en bumpers erop zetten een schroef en draai klusje of? En als ik bumpers wil kopen past dan alles wat van corsa gemaakt is of moet ik dan zoeken op specifiek 1.6 GSI?Er zal mij vast nog wel wat naar binnen schieten.
Ik heb al goed rond geneusd op jullie forum en ben theoretisch al behoorlijk op weg en dus wil ik dat over een poosje in praktijk uit gaan brengen.
Ben erg enthouiast en ik weet zeker dat het een mooi project gaat worden.Met vriendelijke groet,
Lars