Opel corsa 1.4 Elegance bwj. 2002, eco motor, 5deurs

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa 1.4 Elegance bwj. 2002, eco motor, 5deurs

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    sem
    Lid

Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen…
    Mijn Opel corsa C verbuikt veel olie… Is dit normaal voor mijn Corsa?… deze auto heb ik nu een klein halfjaartje… ik heb de auto bij een
    garage gekocht… heeft bij aankoop een kleine winterbeurt gekregen… maar inmiddels heb ik in dit halfjaar 3 liter olie bijgevuld…( 10W-40 full synthetic)
    het vreemde is dat ik op mijn parkeerplaats geen olievlekken zie… waar is dan al die olie gebleven en waarom moet ik op zo’n korte periode
    zoveel olie bijvullen…. wie o wie heeft hier een verklaring voor en wie kan mij daar iets over vertellen…..

Alvast bedankt…

wim-v6
    Deelnemer

Olieverbruik daar staan deze motortjes wel een beetje bekend om, Voorals als ze door eerdere eigenaren zijn Gemarteld, Ik weet er meer van die namelijk geen spetter olieverbruiken.

Laat controleren, of Controleer zelf of de werking van de Carterventilatie nog juist is..

willem

sem
    Lid

Bedankt Willem… Ik ga deze week met jouw advies aan de slag…. als er meer suggesties zijn… die zijn altijd welkom…
    Ik rij alleen maar korte stukken met mijn auto… miss is dat ook wel een oorzaak…
    op mijn dashbord geeft het ook niet aan dat ik bijna tot geen olie meer hebt…. lampje brand niet

Ik heb mijn auto bij een garage gekocht…dus weet niet wie de vorige eigenaar is van de auto… helaas…

Bedankt….

wim-v6
    Deelnemer

Er gaat ook GEEN lampje Branden bij de MEESTE auto’s als het olienivo laag is.

De meeste auto’s hebben namelijk geen oliepeil Controle systeem, moet je echt zelf in de gaten houden.

Als het oliedruk lampje gaat branden ben je te laat, dan is de druk te laag, en de kans op Ernstige Motorschade HEEEEELLLLLL Groot..

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.