Opel Astra G 1995 ratel geluid motor blower

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G 1995 ratel geluid motor blower

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Beste kenners,

Momenteel rondgeneusd op dit informatieve forum maar niks met t zelfde probleem als mij. Dus hopelijk hebben jullie de oplossing voor mij.

Bij het aanzetten van mijn blower, (alle standen en warm en koud) hoor ik een heel irritant ratel geluid. Natuurlijk t nodige huiswerk gedaan dus deinterierfilters vervangen goed doorgezogen etc maar niks helpt. Een foto kan ik niet uploaden aangezien ik via de iPad werk. Vis Google afbeeldingen heb ik gezocht op: Opel Astra G blower demonteren. En het betreft de 4e foto en dan het kleine ronde motortje onderaan.

Als ik m iets aanduw naar boven het motortje zelf dan stopt het geluid. Aandraaien kan niet verder dus hij zit zo vast mogelijk. Momenteel ook provesorisch wat verzonnen maar geen van allen helpt..

Help mij aub met dit irritante probleem!

Groetjes Sven

Als je bij Google intikt blower

Dolby
    Deelnemer

Gaat het nu op een Astra F of een G. De G zijn namelijk pas vanaf 1998 gebouwd geworden?

Het zal inderdaad de ventilator kunnen zijn van je verwarming. Is een bekend probleem. Als ik naar de foto 4 kijk zie je inderdaad de motor zitten. Die kun je vrij makkelijk loshalen doormiddel
    van 4 torcs los te halen dat kom het complete ventilator gedeelte los. En kun je er goed naar kijken. Je kunt het proberen om de ventilator in te spuiten maar is vaak maar een oplossing voor even.
    Waarschijnlijk moet je een nieuwe ventilator gedeelte zoeken. Heb dit zelf ook gehad met mijn Astra G namelijk. Je kunt ze proberen op de sloop te vinden maar moet je wel geluk hebben of die ventilator wel goed werkt zonder bijgeluiden.

computerbug
    Deelnemer

Hoi,

Ben je hier mischien mee geholpen? http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=155571″ onclick=”window.open(this.href);return false;

computerbug
    Deelnemer

Hoi, Svennergy

Aansluitend op Dolby heb ik even gekeken wat ze nieuw kosten, en de prijs valt best tegen! http://www.fsrs-opelwebshop.nl/tags/opel-fsrs-opelwebshop-kachelmotor-blowermotor-blow/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Ik weet niet welke locatie je zit, maar in mijn locatie zitten nogal wat demontage bedrijven, die (garantie) geven, en ik spreek al van te voren af, mocht het niet goed zijn deze terug te brengen en vaak gaan ze akkoord!, dit is misschien een idee!

Vaak is met sommige gebruikte onderdelen, hoe lang gaat deze mee!, je moet gewoon geluk hebben soms.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.