Opel astra f x1,7dt aan de kook

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra f x1,7dt aan de kook

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Jawsma
    Lid

Afgelopen vrijdag heb ik een caravan gekocht. Het was de bedoeling van Utrecht naar Groningen te gaan maar ben in Almere gestrand.

De motor van de auto is aan de kook gegaan. Anwb is geweest en zijn diagnose was dat stand 1 van de radiateur fan niet werkt.

De bovenste pakking is er uit gebrand en de auto heeft heel veel koelvloeistof verloren. We hebben de auto nog proberen te starten na een doorlus van de Fan naar de accu. De auto startte niet want er was totaal geen compressie meer. De auto is blijven staan in Almere en hebben we gisteren opgehaald met een auto ambulance.
    Toen hij eindelijk thuis op de oprit stond heb ik gelijk even gekeken of er koelvloeistof in de motor is gekomen. Maar zowel op de oliedop & pijlstok zijn geen sporen van koelvloeistof.

Ik heb nu de volgende vragen:

– Is dit op te lossen met een simpele pakking?
    – Is de kop mogelijk toch beschadigd? Zo ja, hoe herken je dit.
    – Aangezien de kop niet lek is moet ik hem toch laten vlakken?
    – Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten als ik het wil vervangen?
    – Hoe herken je dat de kop kapot is?

De radiateurfan moet zowieso weer goed gaan en standje 1 van de fan moet ook gaan werken anders is hij zo weer aan de kook.
    Waar vind ik deze zekeringen voor stand 1?

Graag jullie reactie liefst met foto of afbeelding.

Met vriendelijke groeten,

Peter

boekje1
    Lid

je kan eens een druktest laten doen dan weet je het gelijk alhoewel dat ook niet 100% zekerheid geeft dat de kop lek is
    ik heb het een keer gehad en daar kwam ik achter door dat ik een benzinelucht ruikte in mijn koelvloeistof resevoir.

mocht je nu toch een nieuwe koppakking moeten steken laat hem dan gelijkl opnieuw vlakken ,dat vlakken zijn ook de kosten niet als je zelf handig ben om de boel weer in mekaar te zetten
    en wat je zegt dat je geen kompressie meer heb dan kan het zijn dat je kleppen ook verbrand zijn.+ de stotterstangen en al de rest goed na kijken
    en kijk de kop eens na rondom op olie lekken,dit begint vaak als je er voor staat bij cillinder 4 rechts dat heb ik me toch een keer laten vertellen

Jawsma
    Lid

Ik zal even een update geven van mij opeltje.

Oude motor is weg(km stand 420000) en er zit een nieuwe tweede hands in.(km stand 250000)

Morgen gaan we alle slangen en kabels aansluiten en vloeistoffen weer bijvullen.

Waar ik nog mee zit is het volgende:

Mijn radiateur fan heeft twee standen. Stand 1 werkt niet en die hoort gaat bij 90 graden aan.

Stand 2 werkt wel circa 100 graden gaat hij aan. Alle zekeringen nagekeken geen enkele zekering is kapot.

Wie kan me helpen want ik wil niet dat deze motor ook over de kook gaat.

Mailen mag ook. Peterh21@msn.com

groeten

Peter

dan kan het zijn dat de thermoschakelaar in de radiateur kapot is
    als je deze door verbind en hij doet het nog niet dan kan het zijn dat de weerstand achter op je ventilator kapot is
    hoe dat ding er uit ziet zie je in dit topic

viewtopic.php?f=5&t=152063

Jawsma
    Lid

[/quote]

Bedoel je dit ding?

ja dat witte ding is je weerstand van je koelvin
    als die stuk is doet hij het ook niet op de eerste stand
    maar kijk eerst maar naar de thermo schakelaar in de radiateur
    deze heeft 3 aansluitingen
    deze moet je even door verbinden
    gewoon met een stukje draad
    tussen 2 aansluitingen
    moet je wel even kijken welke de plus draad is

als je hem door verbind en de vin gaat niet draaien moet je eens meten bij de stekker van de weerstand of je daar wel spanning hebt
    heb je daar spanning maar aan de andere kant van je weerstand niet dan is de weerstand kapot

hoop dat je het snapt :angel :angel

Jawsma
    Lid

hij heeft inderdaad 3 aansluitingen.

Stand 1 doorverbinden heb ik geprobeerd. Die doet het niet stand 2 wel.

Ga vandaag de weerstand opzoeken.

Bedankt en ik laat het weten.

Jawsma
    Lid

Maandag alles aangesloten. Dus auto starten….. hmmmm shit accu leeg.

Accu laden met lader (dit ding komt uit de prehistorie) mislukt en helpt niet.

Overstarten wil ook niet lukken er kwam namelijk rook van de startkabels.

Ik heb nog even een vraag gaat met name voor de mensen die met een Diesel rijden.
    Wij hebben alles onthouden hoe het zat maar de toevoer van de diesel en van de diesel pomp die naar heten blok toe weten we niet zeker iemand hier een foto van??

Ik ga proberen of ik via mijn werk aan een accu lader kan komen en zaterdag gaan we weer verder!!

De radiateur fan stand 1 & 2 moet ik nog repareren. Maar de foto in dit topic komt niet overheen met mijn auto.
    In de link hieronder wordt er nog een andere weergegeven en zo ziet die van mij eruit. Maar daarmee heb ik stand 1 nog niet werkend gekregen. Waar moet ik zoeken?
    viewtopic.php?f=5&t=152063

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.