Hallo allemaal,
Ben hier nieuw en ben sinds een week trotse bezitter van een astra pearl 2001 met 119.350 KM. Tot nu toe rijdt hij heerlijk en na een goede schoonmaakbeurt lijkt hij bijna nieuw :D
IK heb wel een aantal vragen (ben niet echt thuis van auto’s:()
Vraag 1; Ik heb nu als autoradio een Caliber MCD782 (link naar handleiding>http://www.caliber.nl/catalog/download/MCD782.pdf)
Met wat leeswerk op het internet heb ik eindelijk voor elkaar gekregen dat de radio niet alle instellingen vergeet nadat je contactsleutels eruit haalt. Ik heb gele draad met de rode draad verwisseld. In de handleiding van Caliber, blz. 8, heb ik gelezen dat hij een soort anti theft led heeft, meant for deterrent(nep alarm). Omdat ik nu geen alarm heb leek mij dit wel ok als voorlopige oplossing. Het probleem is dat het ledje paar seconden brandt (zoals het hoort) en vervolgens lijkt wel dat er geen stroom op komt en dus valt hij uit. Als de sleutels inzitten doet hij wel. Heeft iemand een tip?
Vraag 2; Ik heb gemerkt dat achterin plaats is voor kleine speaker (tweeter) maar erin zit niets :S, voorin wel. Is het makkelijk om zelf een te plaatsen? Moet ik dan gewoon op de draden van de grotere speaker aansluiten?
Vraag 3; Hoe kun je zien welke opties je auto heeft? In de handleiding staat heel veel maar telkens met een sterretje dus ik weet niet of het van toepassing is voor mijn auto.
Vraag 4; Ik heb het idee dat deze auto niet waarschuwt als een van de deuren half dicht is. Ik heb vandaag met een half dichte deur gereden zonder dat ik iets op het dashboard zag. Heb ik gelijk?
Vraag 5; Hoe krijg ik controle over de binnenverlichting? Nu is het dat hij zelf regelt maar ik kan bijvoorbeeld niet de verlichting aan laten zonder dat ik de deur open heb.
Ik weet dat er veel vragen zijn, als het niet mag excuses hiervoor.
Alvast heel erg bedankt!