Opel Astra-1.3 CDTi ecoFLEX Enjoy DPF van het jaar 2011

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra-1.3 CDTi ecoFLEX Enjoy DPF van het jaar 2011

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Heeft er iemand ervaring met de Opel Astra-1.3 CDTi ecoFLEX Enjoy DPF van het jaar 2011?
    Men verteld mij dat deze auto’s snel stukken hebben aan het vliegwiel + de motor van deze wagen zou snel op zijn omdat de kas van de auto te zwaar is voor de kleine motor die in de auto ligt.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Tips en ervaringen zijn welkom?
    Mvg, Dieter

Ben vorig jaar voor een 1.3 CDTI wezen kijken, ik kreeg dat verhaal niet van een bevriende verkoper.
    Hij zei wel dat je de 1.3CDTI een beetje hoger in de toeren moest rijden om de motor schoon te houden.

Wat toeren en vermogen betreft ligt de motor zo goed als gelijk aan een 1.4 benzine

pascal1109
    Deelnemer

Dat hoge toeren klopt wel. Ik heb deze motor een aantal jaar in mijn corsa gehad, veel snelweg km gemaakt en na 150k ging de motorstoring aan, uitlezen bij dealer, resultaat: de boel wat vervuild. Dus monteur had er wat zooi in de tank gegooid en ik moest maar een half uurtje met 3000+ rpm gaan rijden en toen was alles weer goed :)

Ik heb deze motor ook nog getest in een Astra, maar dat kwam echt voor geen meter vooruit. Dus het verhaal dat de kas te zwaar is, geloof ik gelijk!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.