Onbekende strips onderkant Astra G van 2002

Forumindex Forums Modellen Astra Onbekende strips onderkant Astra G van 2002

• Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Anoniem.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Goedenavond,

Aan de onderkant van mijn Astra ziten vlak voor de benzinetank twee kunstof flapjes (zie foto). Een van die flapjes zit nog maar aan één bevestiging vast en komt door de rijwind regelmatig van de pinnetjes af waar het aan hangt en sleept dan over de grond.
    Wat is het nut van deze vrij kleine flapjes en kan het kwaad om het er af te halen?

johanhummer9
    Deelnemer

Zal wel voor de aerodynamica zijn.

Of als je achteruit dat je de evntuele uitlaatgassen minder ruikt.

En ik denk dat jij of de auto er niks van zal merken als ze weg zijn

Anoniem
    Inactief

Bedankt voor de info, vandaag moest de auto toch op de brug en heb ik het flapje weg laten halen. |De bevestigingspunten waren versleten.

TedMechanic
    Deelnemer

Toevallig heb ik ‘m vorige week met de sneeuw ook losgereden. Hing ook nog maar met 1 moertje vast. Maakte een verschrikkelijk schrapend geluid over de grond en heb m maar gelijk eraf gehaald (liggend in de sneeuw…..).

Ik heb nog geen verschil gemerkt in windgeruis ofzo, dus het zal wel goed wezen.

Anoniem
    Inactief

Wist eerst niet waar dat geluid vandaan kwam, het leek in het begin op een gebroken veerpoot of lekke schokdemper o.i.d. omdat het alleen geluid maakte als de auto in- en uitveerde. Pas een paar dagen later begon het schrapende geluid en ben ik echt onder de auto gaan kijken. Volgens de garage was het alleen voor de stroming van de wind en kon het geen kwaad om te verwijderen.

Als hij nu maar niet veel meer benzine gaat verbruiken….. :wtf

theunm
    Lid

best wel slim die strips zitten er ter bescherming van je benzinetank.
    zodat alles wat je voorwielen opgooien wordt tegen gehouden.

Anoniem
    Inactief

@theunm wrote:

best wel slim die strips zitten er ter bescherming van je benzinetank.
    zodat alles wat je voorwielen opgooien wordt tegen gehouden.

Aha, helaas is het nu te laat. Twee van de drie bouten waren dusdanig versleten dat er geen nieuw draad op getapt kon worden. Daarom heb ik het maar weg laten halen. Hopelijk kan het niet teveel kwaad.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.