olielampje en storingslampje

Forumindex Forums Modellen Corsa olielampje en storingslampje

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    weyo73
    Lid

Hallo

Ik heb een week geleden een Opel Corsa gekocht, bj 1999 en tegen de 83000 km op de teller (en dit klopt echt!).
    Ik heb er uiteraard eerst een proefrit meegemaakt en er was niets aan de hand.
    Echter toen ikd e auto in mijn bezit had begon na enige tijd (3 kwartier) het olielampje vaag de flikkeren en branden op het moment dat ik géén gas gaf (bochten, rotonde, stoplichten e.d.).
    Garage gebeld en de sensor is vervangen.
    Het probleem leek opgelost, al barnden er nog wel af en toe het Oranje motor storings lampje.
    De volgende dag leek er niets meer te branden, ikke blij.
    Maar toen ik op de snelweg reed begon tóch dat Oranje storingslampje weer te branden. Zodra ik gas los liet ging het even uit, maar dan toch weer aan en bleef aan!
    Eenmaal van de snelweg af, op een 80 km weg, geen lampje meer, maar op een gegeven moment wel weer dat olielampje wat ging flikkeren bij de rotonde en stoplicht.
    Garage gemaild met het hele verhaal en auto is nu terug en werd nagekeken.

Belden ze gisteren dus op dat het kogeltje van de oliedruk er niet meer in zat….. ???
    Kan dit kloppen?
    Kan iemand hier mij daar iets over informeren?

Alvast bedankt!

wim-v6
    Deelnemer

in de sensor bedoel je??, dat kogeltje, kan me nergens anders een kogeltje bedenken, en ik hoop niet dat ie door de motor gaat, dan kan het nog wel eens slecht aflopen..

Willem

Jurgen
    Deelnemer

In de oliepomp zit een kogeltje met een veertje toch? Deze wordt bij een bepaalde druk geopend volgens mij.

@*Jurgen* wrote:

In de oliepomp zit een kogeltje met een veertje toch? Deze wordt bij een bepaalde druk geopend volgens mij.

Je bedoelt het oliedrukregelventiel? Daar zit inderdaad een veertje in. Echter zonder kogel. Is meer een zuigertje. Mogelijk dat ze dat bedoelden inderdaad.

wim-v6
    Deelnemer

Oliedrukplunjer:

Dat was bij mij een tonnetje of zuigertje inderdaad, die heeft bij mij al een keer geklemd, ben met een Flikkerend lampje en vrij rumoerig motortje toch thuisgekomen vanuit tilburg, heb toen een niks rustig an gedaan.. :wors :wors Ode aan de X16XE in dit geval!!!

Effe op de sloop een uit een 1.2, 1.4 of 1.6 motortje halen en bij jouw erin zetten.

Ik heb m bij mij uit mijn oude X14SZ motor gedraait, en in de pomp van mijn X16XE gezet (wel schoon werken uiteraard), en werkt weer prima.

Mijn Drukplunjer had flinke krassen en blauwe plekken van de hitte.

Willem

We

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.