Nieuwe Astra 2012 : steek velgen en ET-waarde?

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Astra 2012 : steek velgen en ET-waarde?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    emma30
    Lid

Hey iedereen,

Ik heb net een Opel Astra 5-deurs besteld.
    Ik zou er graag velgen op zetten (voorkeur voor Tomason TN5-velgen), maar weet iemand wat de steek is van de velgen en ET-waarde bij de nieuwe Astra?

Alvast bedankt.
    Groetjes,emma

Driekus
    Deelnemer

ET waarde is volgens mij 42 en de steek hangt af van de versie die je hebt. De 1.4, 1.4 T en de 1.3 Diesel hebben steek 105. De 1.6 T en de 1.7 en 2.0 Diesel steek 115!

U vraagt, wij presenteren!!

Simsalabim :wors

emma30
    Lid

@ Driekus : heel erg bedankt voor het snelle antwoord. Het is een 1.6 benzine dat ik gekocht heb, dus dan is de steek 115,he?
    De velgen die ik zou willen kopen, zijn Tomason TN5. Nu zie ik dat ze die hebben in 5 X 114,3 en ET-waarde 40.
    Zou dat haalbaar zijn op mijn Astra, denk je?

@ Mr-T-Opel-Astra-G : Hehehe, ja, dat is wel leuk, als je zo snel een antwoord krijgt. Leuk forum trouwens ook.
    Het is de eerste keer dat ik een Opel koop, dan is zo’n website als deze altijd handig om wat bij te leren over het merk.

Anoniem
    Inactief

Hangt er vanaf of je een turbo hebt ofniet ;) Met turbo is 5×115 en zonder turbo is de 1.6 5×105

dion87
    Lid

hadden ze het niet gewoon lekker bij 5×110 kennen houden dan.. op deze manier wordt het alleen maar lastiger, en kan je ook geen 5×112 eronder doen..

Anoniem
    Inactief

Dan moet je bij Chevrolet wezen ;) De astra is namelijk gebouwd op het onderstel van de Cruze. Bij de Cruze is het zelfs nog erger want daar zijn de benzine motoren 5×105, de diesel motoren 5×115 en de 2 liter benzine motor weer 5×110 ;)

Misschien past de 5×110 naaf van de Cruze wel op de Astra?

emma30
    Lid

Het is geen Turbo, dus is de steek 5×105.
    Als ik zo eens kijk, zijn er heel weinig merken van velgen die deze maat verkopen…
    Kennen jullie misschien een paar merken van velgen die wel op de nieuwe Astra 5-deurs passen?

@emma30 wrote:

Het is geen Turbo, dus is de steek 5×105.
    Als ik zo eens kijk, zijn er heel weinig merken van velgen die deze maat verkopen…
    Kennen jullie misschien een paar merken van velgen die wel op de nieuwe Astra 5-deurs passen?

Dat is vragen naar hoeveel wegen er naar romen leiden, haha, De site die ik je gegeven heb boven linkt in een later stadium ook naar velgen die zouden moeten passen. Pik daar de merken tussenuit en dan kom je denk ik al heel ver.

Opel hanteerd volgens mij ook een ET-Waardeverschil van 3. dit heb ik me ooit laten vertellen.

Voor een Astra J (ik denk dat je deze hebt) Van 2009 – heden de volgende specs:
    5x 105 / Naafgat 56.5 / ET-Waarde 39 / Moer 12x 1,5 /

Met wat meer specificaties over de auto zou ik je zelfs een lijstje eruit kunnen knallen met velgen.
    Wederom ->> Hastalapasta king:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.