ncdc 2013 radio safe

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ncdc 2013 radio safe

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

hey hallo opel lief hebbers,

ik had me al voor gesteld in een ander topic, maar ik weet geen raad meer met mijn radio. 1,5 jaar geleden kreeg ik problemen met mijn radio, o.a cd leest niet goed, radio valt spontaan uit ,gps valt soms weg en het bekende radiosafe. met wat googelen kwam ik uit bij iemand in rotterdam, die heeft mijn radio gemaakt behalve het radiosafe probleem ging hem niet lukken om dat er uit te krijgen. dus naar de dealer, die kon met de tech2 niet in de radio komen, waarom dat wist hij ook niet. kabel stuk misschien?? dus met wikken en wegen heb ik het maar eventjes op zijn beloop gelaten omdat mijn moeder ernsig ziek is geworden, en mijn vriendin heeft de ziekte van crohn en als klapper op de vuurpijl, heeft ze ook nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen. al bij al kwam ik bij iemand in eindhoven die het toestel kon herprogrammeren inclusief in cid scherm

dat kon hij voor een leuke prijs doen omdat ik bij de 1e al een hoop geld kwijt was. al bij al is het hem toch gelukt. wel het toestel los aanleveren.kreeg het er zelf niet uit dus heb het door de dealer laten doen. middels heb ik zelf ook van die beugeltjes maar de radio zit muurvast.

hij heeft alles opnieuw geprogammeerd toestel en het scherm.ondertussen was hij mijn carpass kwijt, maar dat maakte niet uit want er zat toch een andere code in vertelde hij me. ik weet niet of die carpass nog voor andere dingen nodig zijn. nou alles weer ingebouwd in de auto en alles werkte weer zoals van ouds.. alleen het cid scherm flikkerd het beeld s’morgens maar naar een tijde is dat weer weg..

3 weken geleden kreeg ik weer problemen met het toestel. pfff.. het cid scherm sprong terug op het opel logo..( krijg je ook als je het toestel uitzet) maar de radio speelde gewoon door. hij reageerde op geen een knopje meer, zelf met het contact uit. dus de zekering er uit gehaald en toen was het weer goed! maar dat kwam om de dag terug. omdat we tijdens de vakantie de tomtom hebben gebruikt wist ik niet dat hij op radiosafe stond.. van de ncdc2013 heb ik alleen maar een cd van de benelux. ik kwam er pas achter toen we thuis waren, ik wou de cd er uit halen toen gaf hij radiosafe aan , maar dat doet hij ook als de mobile telefoon gaat want die zit op een nokia carkit. of als knopjecd indrukt..

dus de persoon weer gebeld die hem heeft gemaakt, die vertelde dat het ook aan de auto kan liggen! beetje vreemd.. dus ik vetelde: als ik de zekering er uit haal en er weer in doe dan doet de radio het weer.

maar ik kan a,s Donder het spul komen brengen en dan zal ie wel eens kijken..

maar ik weet het niet meer.. mischien hebben jullie een tip ;)

jraaf
    Deelnemer

PM naar Simaan sturen hier op het opel forum.
    Behandeld je goed en trekt niet het vel over je oren. Kunt ook eerst met de how 2 op het forum je cid demonteren en checken of die RGB kabel en BC kabel wel goed zit. Lijkt mij de enige verklaring voor het uit gaan van je cid +safe maar wel doorspelen van je radio. En anders zou het een kabel breuk kunnen zijn of iets dergelijks. Die gast die je carpass heeft…..pfff ben je mooi klaar mee. Dat is de ‘ digitale’ sleutel van je auto. Zonder die pas geen sjoegge bij je dealer als je eens een nieuwe cim en/ of sleutel nodig hebt en nog wat andere geintjes zo als je radio.

Succes er mee.
    Groet jraaf

@jraaf wrote:

PM naar Simaan sturen hier op het opel forum.
    Behandeld je goed en trekt niet het vel over je oren. Kunt ook eerst met de how 2 op het forum je cid demonteren en checken of die RGB kabel en BC kabel wel goed zit. Lijkt mij de enige verklaring voor het uit gaan van je cid +safe maar wel doorspelen van je radio. En anders zou het een kabel breuk kunnen zijn of iets dergelijks. Die gast die je carpass heeft…..pfff ben je mooi klaar mee. Dat is de ‘ digitale’ sleutel van je auto. Zonder die pas geen sjoegge bij je dealer als je eens een nieuwe cim en/ of sleutel nodig hebt en nog wat andere geintjes zo als je radio.

Succes er mee.
    Groet jraaf

hallo jraaf,

beetje late reactie, maar zou simaan dat kunnen repareren dan? ik moet morgen de unit en het scherm terug brengen om te kijken wat er loos is! maar om nou de bekabeling na te kijken! lijkt me erg veel werk :???: maar ik snap niet dat de radio elke keer in de safe mode gaat? normaal doen ze dat met volgens mij met de tech2, maar het probleem is dat de dealer met de tech2 niet in de radio kan komen :( ik dacht dat de carpass alleen voor de radio bedoeld was?. maar dan zal ik een nieuwe moeten aan vragen.

maar ik laat nog wel wat wetenals ik wat verder ben oke

groet richard

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.