motortemperatuur goed verwarming in de auto koud

Forumindex Forums Modellen Astra motortemperatuur goed verwarming in de auto koud

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo,
    Het volgende probleem doet zich voor bij mijn OPEL ASTRA TAILGATE X1.6SZRbj 1997. De motortemperatuur is plusminus 90 graden, de koeler wordt warm en de ventilator slaat aan (thermostaat vernieuwd) koelvloeistof in voorraad bak blijft koud en in de auto blijft hij koude lucht blazen. Kan ik ervan uit gaan dat mijn waterpomp defect is, zoja kun alleen de pomp vernieuwen of moet nog meer onderdelen, die aangedreven worden door de distrubiteriem, vervangen?

Alvast dank voor uw reaktie

Vriendelijke groet
    Hans Bolink

b07
    Lid

misschien zit er een luchtbel in het koelsysteem ,ontluchten kan wel eens helpen ,je moet de dop voorzichtig open draaien als de van aanslaat ,je thermostaat staat dan open en, de lucht die er eventueel nog inzit komt er dan uit.

als je pomp niet meer zou draaien gaat de temperatuur van de koelvloeistof omhoog ,dan zou die veel warmer dan 90 graden worden dus dat lijkt me sterk,ik heb dat ook nog nooit meegemaakt ,wat wel vaker voorkomt is afgebroken schoepen ,versleten lagers of,lekkende pompen.

Hallo,

uw advies heb ik uitgevoerd en waarrempel de kachel in de auto doet het weer. Dank je voor de tip
    Vriendelijke groet
    Hans Bolink

wim-v6
    Deelnemer

Airco: JA / NEE*

* Doorhalen wat niet van toepassing is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.