motormanegment lampje

Forumindex Forums Modellen Astra motormanegment lampje

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    boekje1
    Lid

vraag heb een astra f sedan van 1994 een 1400
    nu merk ik dat hij een beetje olie lekt bij het transmissiehuis waar dat asje beweegt als je schakeld.maar nu begin ook het motormanesmentlampje te branden.
    kan dat zijn omdat versnellingsbak olie naar me kabel loopt van de kilometerteller .en zag ook dat het kabeltje niet goed vast zit en me kilometerteller doet het opeens ook niet meer

boekje1
    Lid

2 de vraag kan het mogelijk zijn als je de kilometer tellerkabel te strak draait dat hij het dan niet doet en dat dan ook het motormanegment lampje gaat branden

DeMeistah
    Deelnemer

naar de dealer en uit laten lezen

wim-v6
    Deelnemer

Als de snelheids meter niet meer werkt krijg je inderdaad een brandend motorregel lampje.

nieuwe kabel monteren zal het probleem verhelpen.

Willem

boekje1
    Lid

die deed het eerst wel en toen brande het lamje ook dus heb de kabel wat aangedraait en ook omdat er transmissieolie langs loop van uit die kering die lek is dus dacht dat het eigenlijk ook door die olie kwam,
    dus weet me nu effe geen raad

wim-v6
    Deelnemer

gaat alleen om de teller die niet aangedreven word…

van een beetje olie mag de teller niet niet werken zeg maar..

Willem

boekje1
    Lid

dus jij zegt nieuwe kabel erop en dan zal het over zijn
    dan moet ik dat maar eens doen
    alvast bedankt voor de reactie willem

boekje1
    Lid

is dat makkelijk te vervangen zo kabel
    laatste wat ik wil weten

wim-v6
    Deelnemer

opzich wel, kabel op de bak losschroeven, teller demonteren, teller kabel losnemen, en via de motorruimte naar buiten werken.

Willem

boekje1
    Lid

bedankt weet ik wat ik morgen kan doen hahahah

boekje1
    Lid

even nog een klein puntje nu ik er aan denk.
    toen ik van het werk naar huis reed toen zag ik dat de wijzer bij 90 kilometer begon te trillen en hoorde een ratel achter dashbord,leek van de kabel te komen.toen ik stil stond en weer weg reed toen was het over duid dit dus duidelijk erop dat de kilometerkabel zijn verste tyd heeft gehad……. :swear

wim-v6
    Deelnemer

jupzz

boekje1
    Lid

probleem opgelost
    de garage die vorige week mijn vrsnellingsbak olie had ververst via ingang van kabel in blok had de boel er scheef opgedraait zodat de kabel niet helemaal op plaats zat en dus nu die storing gaf+dat de teller er mee ophiel.heb het zelf kunnen fixsen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.