Motormanagement lampje Corsa easytronic 2007

Forumindex Forums Modellen Corsa Motormanagement lampje Corsa easytronic 2007

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Sheshark
    Deelnemer

Hallo, ik heb een Opel Corsa Cosmo uit 2007. Met easytronic transmissie, ik rijd alleen in de automaat stand. Onlangs begon ze tijdens het rijden wat te “stoten” en even later ging het motormanagement lampje branden. Naar een dealer garage gebracht. Had te maken met intern olielek. Dit zou gerepareerd zijn (dure reparatie). Maar het probleem is niet weg. Bij wat filerijden wordt bij optrekken het horten en stoten erger (lijkt niet naar 1 te schakelen). Lampje brandt inmiddels ook weer. De auto berekent bereik en dit vergaat 3x zo snel als gereden kilometers. Oftewel na 30km (netjes en rustig) rijden. Is het bereik met 90km verminderd. Auto staat voor donderdag 21 september weer bij dealer in geroosterd. Maar ben bang dat het weer dure reparatie wordt zonder resultaat. Wie kent dit probleem en kan adviseren? Moet ik zelf uit laten lezen, of hoe kan ik foutcode zelf checken? Dank, Yvonne.

liviu2004
    Deelnemer

Yvonne, motorlampje aan, foutcodes op lijst, laat onz weten wat foutcodes precies heeft uw motor ECU.

Sheshark
    Deelnemer

Hi Liviu,
    Hoe kom ik achter de foutcode? Staat niet op factuur recente reparatie. En wat is ECU?

Sheshark
    Deelnemer

Heb algemeen gereageerd, niet direct op reply (nieuw hier). Maar weet niet hoe ik code kan lezen, staat niet op factuur. En wat is ECU?

liviu2004
    Deelnemer

Voor een dure reparatie, heb je niet een foutcode lijst? Dat vind ik een betje raar.
    Wat denk ik nu, dat deze reparatie was niet nodig, dus vraag uw geld terug?
    Geen oplossing geen geld of werkt niet zo?

Zelf codes uitlezen = gebruik opcom of kijken als een forum lid dicht bij heeft deze apparaat en kan en wil helpen.

Sheshark
    Deelnemer

Ben nu dus inderdaad ook bang voor een vage reparatie. Zal morgen bellen (was officiële merk dealer). Ik ben sinds vandaag speciaal hiervoor op dit forum geregistreerd. Weet ook niet wat een opcom is. Ik woon in Amsterdam.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.