motorlampje gaat branden

Forumindex Forums Modellen Astra motorlampje gaat branden

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    dgborg
    Lid

als ik met de auto bv naar arnhem of verder rij is er niets aan de hand,maar zodra ik hem uitzet en later verde3r wil gaan rijden gaat na een paar km het motorlampje branden .wie weet wat de oorzaak kan wezen en wat ik er aan kan doen?
    het is een astra uit 1998

Opeltje17
    Deelnemer

Uitlezen.

rinus747
    Deelnemer

Koop voor 20 euro of zo een blauw doorzichtig OBDII uitlees stekkertje dat wireless werkt via een Android telefoon, of iets vergelijkbaars. Lees daarmee de foutcode uit. En/of reset de foutcode en kijk of hij terug komt. Als dezelfde code terug komt weet je het zeker. Zoek de code op op internet.

Opeltje17
    Deelnemer

Kan je beter voor €20-30 een opcom kopen kan je veel meer mee!

bart-gsi
    Deelnemer

met opcom kun je diverse dingen van je auto testen en waardes lezen dat je met een obd2 lezen niet kunt… dus idd wat opeltje17 zegt.. opcom voor 20 a 30 euro kopen.. veel meer waar voor je geld

rinus747
    Deelnemer

Kan iemand mij zo een verschil geven tussen OBDII en OpCom uitlezing, dan kan ik eens effe checken wat ik eigenlijk in gebruik heb.

rinus747
    Deelnemer

En ook aub de naam van de bij de hardware gebruikte software ;)

bart-gsi
    Deelnemer

obd2 leest alleen foutcodes…
    opcom leest foutcodes, leest en weergeeft waardes, kan componenten uit testen en componenten activeren
    opcom is de naam van de software voor het uitlezen voor op je laptop of computer of een ander apparaat kun je o.a. bestellen op ebay of dx.com (deal extreem)

rinus747
    Deelnemer

Wel ik kan meer dan alleen foutcodes uitlezen….maar het aantal sensors is beperkt. Iets tussen de 10 en 20 sensoren zijn volgens de software beschikbaar (uit mijn Zafira A). Componenten testen of activeren gaat niet. Ik gebruik de gratis te downloaden software “Torque” op mijn Adroid telefoon, en heb zo’n klein transparant blauw kastje met bluetooth verbinding dat rechtstreeks op de OBD stekker geplugd kan worden.

Ik denk dus dat ik meer heb dan alleen foutcodes, maar minder dan met echte OpCom kan. Klopt dat?

Kan ik met dezelfde hardware (en bluetooth) ook het OpCom programma op mijn notebook draaien?

bart-gsi
    Deelnemer

opcom is een obd stekker met een usb kabel die je aan je notebook kan pluggen met een verloop stukje van een normale usb naar een mini usb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.