Motor loopt ineens op 3 cylinders

Forumindex Forums Modellen Astra Motor loopt ineens op 3 cylinders

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    CdeG
    Deelnemer

Goede morgen Opel kenners,

Vanmorgen breng ik mijn kinderen naar school, niets aan de hand, ineens hoor ik een tik en voel hem inhouden, en merk direct aan het geluid dat hij op 3 poten loopt. Bij optrekken is het net een Subaru!! Onder de 50 km rijdt hij redelijk maar erboven en bij iets meer toeren gaat hij echt brommen en trillen, echt 3 poten.

Hoe kan dit zo ineens?/ wat zou er stuk kunnen zijn?? vorig jaar is er een nieuwe bobinebrug op gekomen en zijn ook de Bogies vervangen.
    De motor liep tot net als een zonnetje.

Gisteren ben ik wel bezig geweest om een cruisecontrol in te bouwen, ben verder niet aan Bodine, carburateur geweest, heb alleen omdat ik nog bezig was een stukje zonder luchtfilter gereden! Maar gisteren alles weer gemonteerd en er mee gereden zonder probleem. Ook vanmorgen starte hij normaal en heb er al een 10 km in gereden tot het bewuste moment.

Wie weet wat het zou kunnen zijn???

gr Chris :help:

CdeG
    Deelnemer

Goedemorgen Opel liefhebbers,

Ik hoef niet te wachten op een antwoord, ik heb de bobine(brug) vervangen, via onderdelenlijn.nl een keurige gekocht voor 50 euro bij mij in de buurt. En wroem, loopt weer als een zonnetje. Ik snap alleen niet dat die andere kapot is gegaan, zat er net nieuw in en heb ik vorig jaar 185,00 voor betaald. Gewoon nieuw uit de doos. Ik zal dus even naar die onderdelenleverancier terug gaan want 1 jaar is wel heel kort en zeker voor deze prijs.

Dus kort, loopt de motor op 3 poten, dan is het bijna zeker de bobine(brug) en tip, koop dus niet nieuw, gewoon naar onderdelenlijn.nl al vanaf 30,00 + verzendkosten.

Hulpvraag gesloten.

groetjes Chris

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.