motor elektronica lampje

Forumindex Forums Modellen Astra motor elektronica lampje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Goedendag

Ik ben in het bezit van een opel Astra 1.6 uit 2001 op LPG
    Toen ik de auto kocht leek ales goed te gaan.
    Tijdens de proefrit heb ik met ingetrapte rem de koppeling op laten komen om te kijken of de platen niet versleten waren.
    De auto begon toen te stotteren en kort daarna ging de motorelektronica lamp branden in het dashbord.
    De auto uitgezet en na enige tijd weer gestart door de garage en toen was de lamp uit.
    Overgegaan tot de koop omdat ik dacht dat alles nu goed was.
    Nu ging op de terugweg naar huis het lampje weer branden en de garagehouder vertelde me dat ik even de boordcomputer uit moet laten lezen en te resetten want waarschijnlijk houd hij de oude melding vast en raakt daardoor ontregeld.
    Loopt niet echt lekker en trekt zeer slecht door zeker van de eerste t/m de vierde versnelling
    Rijd ik 100 in zijn 4e versnelling gaat het redelijk zolang ik maar niet even snel in wil halen dan houd de wagen erg in.

Weet iemand of mijn actie met ingehouden rempendaal optrekken en de auto bijna afslaat hierdoor deze foutcode kan ontstaan en dit na een reset verholpen is.
    Of is er waarschijnlijk toch meer aan de hand.

Morgen laat ik hem uitlezen bij een officiele Opel garage maar misschien zegt iemand zoal dit heeft geen nut of er is een andere oplossing wat je zelf kunt doen.

Moet wel even vermelden dat ik niet echt een monteur ben op dat gebied.

Met groeten Jacques

wim-v6
    Deelnemer

ik neem aan dat het een Z16XE betreft (1.6 16V)??

dan zal waarschijnlijk bij uitlezen een code met betrekking tot overslaan van een bepaalde cilinder naar voren komen.

dan is in 9 van de 10 gevallen de bobine kapot, is een kwaal bij deze motoren.

Bij de Weg Resetten van een oude storing is geheel zinloos, daar deze computers pas in storing gaan wanneer er op DAT moment echt iets mis is.

Willem

@wim-v6 wrote:

ik neem aan dat het een Z16XE betreft (1.6 16V)??

dan zal waarschijnlijk bij uitlezen een code met betrekking tot overslaan van een bepaalde cilinder naar voren komen.

dan is in 9 van de 10 gevallen de bobine kapot, is een kwaal bij deze motoren.

Bij de Weg Resetten van een oude storing is geheel zinloos, daar deze computers pas in storing gaan wanneer er op DAT moment echt iets mis is.

Willem

Het is een Opel Astra 1.6 en als handelsnaam staat op mijn papieren Astra-G-CC;Z1.6SE
    Een Opel dealer heeft de zaak uitgelezen en dacht eerst dat het gaspedaal en de daaraan gekoppelde eletrische unit kapot was deze vervangen opnieuw een uitleestest en nu blijkt dus dat de boordcomputer zelf kapot is kosten €850,=.
    Dit ga ik natuurlijk niet doen in een wagen van 10 jaar oud.
    Iemand misschien een goed adres in de omgeving Den bosch waar een demontagebedrijf zit voor Opel waar ik dan een goewerkende 2e hands boordcomputer kan kopen.

En Willem nog bedankt voor je reactie

Groeten Jacques

wim-v6
    Deelnemer

Euhh..

bel eens wat slopen af, of ze een computer kunnen leveren waarvan de startonderbreker is gewist, deze moet je wel bij de opel in laten lezen op je eigen startonderbreker, anders werkt deze niet.

Willem

Al ik denk een dertig slopers en demontage bedrijven gebeld maar het blijkt dat dit type Astra daar vaak problemen mee heeft en men ze gewoon niet heeft staan.
    Er is dus gewoonweg niet aan een goede 2e hands ECU te komen voor mijn type Astra.
    Denk je ook eens lekker Opel te kunnen gaan rijden.

wim-v6
    Deelnemer

Ja dat is dan knap lastig, al eens op Ebay gesnuffeld.

je hoefd volgensmij niet alleen bij de Astra te kijken, deze motor is ook in de Combo-C geleverd.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.