mijn astra trekt flink door de inlaat

Forumindex Forums Modellen Astra mijn astra trekt flink door de inlaat

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

goede morgen ik heb een vraag afgelopen weekend begon mijn astra flink door de inlaat te trekken er zit al 5 jaar een open lucht filter op maar nu maak die het geluid 10x erger gasklep huis gisteren schoon gemaakt en niks verandert en er zit ook geen fout code in het systeem ik denk zelf aan de lucht massa meter! iemand hier ervaring mee?? owja hij komt ook nog maar nouwelijks boven de 4500toeren uit
    Grtzz Juul

Haasje17
    Moderator

Dan heb je waarschijnlijk een kapotte nokkenassensor of slechte stekker. Als die smoort heb je waarschijnlijk verstopte catalysator.

dark-divx
    Deelnemer

Of een gescheurde turbo leiding.

En wat als er geen turbo op zit?? :vertag

dark-divx
    Deelnemer

dat kon ik niet weten door je openingspost.
    wat voor motor heb je?

ik heb een astra g 1.8 16v 125pk uit 2001 en heb al vanalles geprobeert we hebben hem uitgelezen en er de inlaat temperatuur was -43 en de moter tmp was -26 dus we dachten dat de computer kapot was ben ik zaterdag een andere computer erin gaan zetten en nu is de temp goed maar het geluid blijft het zelfde en nu denk ik dat die tevroeg ontsteekt dat de inlaat kleppen nog een beetje open staan als die al ontsteekt maar heb totaal geen fout meldingen meer erin staan :hmmz
    dus en nu?? denk dat ik hem morgen maar naar de opel dealer breng en dat die het zig maar uitzoeken

Het probleem is op gelost!! De catalisator was verbrand van binnen! Nu leeggehaald en weer lkkr knallen :thumb

Opeltje17
    Deelnemer

Succes met de APK dan :thumb

bart-gsi
    Deelnemer

3 sets flenzen en een stuk pijp halen
    dan 1 set op de cat lassen
    1 set op het stuk pijp lassen
    de andere set op de voorpijp en middendemper lassen..
    kun je heel het jaar door brullen en klapperen en met de apk de cat eronder hangen…

Heb de cat aan het spruitstuk vast zitten :swear
    Maar heb het slangetje erin gedaan en niks aan de hand kom er gewoon mee door apk

bart-gsi
    Deelnemer

@juul astra g wrote:

Heb de cat aan het spruitstuk vast zitten :swear
    Maar heb het slangetje erin gedaan en niks aan de hand kom er gewoon mee door apk

dan is die gas dicht bedoel je.. maar met een apk doen ze ook een 4 gassen meting om te kijken of je auto aan de wettelijke eis van uitstoot voldoet…

dat bedoelt opeltje17 ermee.. met een lege cat kom je de APK niet door

Dat snap ik ;) zoals ik al zei alles is inorde

bart-gsi
    Deelnemer

ok dan heb ik niks gezegt…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.