koppeling getrag 240

Forumindex Forums Modellen Ascona koppeling getrag 240

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

wie heeft er voor mij de afstelgegevens voor de koppeling van een getrag 240 5 bak voor een ascona B 20.s
    wat is de afstand vanaf achterzijde hefboom tot voorzijde koppelingshuis?? is dat standaard of zijn er nog andere waarden mogelijk.

groetjes 2litersr

H-400
    Deelnemer

109 mm, verder de draadstang met contermoer (op kabel) regelen tot koppelingspedaal wat hoger staat
    dan het rempedaal.
    Als je een 9-duimse koppeling monteerd is het 120 mm.
    Natuurlijk is het afstellen v/d hoogte v/h koppelingspedaal ook wat persoonlijk; ofwel neemt de koppeling wat vroeger
    -later naar eigen goesting.
    Succes!

bedankt, zal ik proberen. de koppeling is 206 mm diameter ; dat is toch 8,5 duims??

H-400
    Deelnemer

Dat is eigenlijk een 8 duimse koppeling, standaard op een 20S.
    De afstelling is evengoed 109 mm

McLambo
    Deelnemer

Zat er ook niet nog een afstelling van het koppelingspedaal onder het stuur?

wederom bedankt.
    ennnuuu opel = Ons Plezier Elke Liter
    groetjes Peter

H-400
    Deelnemer

Als je een oud type van koppelingskabel hebt is de hoogte v/h pedaal te regelen aan de
    motorkant van je schutbord. Dit door een speld op je kabel te verzetten, daar waar je kabel het schutbord
    uitkomt. Verder: als door slijtage je pedaal te hoog staat zal deze een schakelaar indrukken en een controle-
    lamp op je dashboard doen oplichten.

McLambo
    Deelnemer

Klopt, ik heb vandaag alles afgesteld. Maar voordat het lampje gaat bRanden moet je pedaal wel heel hoog staan.

klopt,
    bij mijn auto is niet meer de speld te verstellen , maar e.e.a. aan het koppelingshuis zelf

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.