Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koelvloeistof probleem, koelvloeistof er uit..
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door
kaneelschep.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2011 om 10:56 #17239003
niels110
LidHallo,
Ik heb een vraag omtrent mijn opel astra h 1.7 cdti.De motor hiervan is recentelijk gereviseerd, echter bij hoge belasting , hoge toeren, 130 km/h gooit de motor de klv er uit via reservoir. Je ziet het stoom er gewoon uitkomen..
Wat kan er aan de hand zijn?
Ventilator slaat ook niet aan, systeem ook al afgeperst, geen lek..Kachel wordt wel warm..
Reservoir wel redelijk troebel..Graag uw bevindingen.
Mvg,
Niels11 augustus 2011 om 11:36 #17893620kaneelschep
DeelnemerIk denk dat je met ventilator slaat niet aan het probleem wel aangetipt hebt.
Hoe warm is de motor dan als ie het eruit gooit?11 augustus 2011 om 11:58 #17893621niels110
LidIk weet niet hoe warm de motor is, daar er bij mij geen meter is , die dit aangeeft.
Wel heb ik alle zekeringen gecontroleerd, deze waren in orde.Als ik de auto weer start na een half uur rijden, wordt de koelvl. gelijk warm ,en komt er stoom vanaf…
11 augustus 2011 om 12:53 #17893622kaneelschep
DeelnemerGeen meter meer voor de koelvloeistoftemp in een astra H? Ok! ja dan wordt het moeilijk.
Een reden zou kunnen zijn dat de thermostaat het water niet uit de motor laat. waardoor de vloeistof in je motor wel overkookt. maar waardoor ook de radiator niet te warm wordt en de fin niet aangaat.
heb je de thermostaat al eens vervangen?
En check even of de vin het wel doet door de draden door te verbinden die aan de sensor zitten. Dan moet ie gewoon gaan draaien.11 augustus 2011 om 14:10 #17893623niels110
Lidik heb de thermostaat nog nooit vervangen, maar verwarming wordt wel gewoon goed warm..
Uhm.. draden doorverbinden.. zo handig ben ik helaas nie..
is er geen andere manier om de fan te checken?11 augustus 2011 om 18:17 #17893624RISL
ModeratorGewoon het draadje van de fan even losmaken en tegen de polen van je accu houden. Dat is binnen 5 minuten gedaan en je hoeft er ook niet handig voor te zijn. En anders zal het inderdaad wel een thermostaat-gericht probleem zijn.
Is niet je koelvloeistofniveau niet veel te hoog? Dan kan er ook veel druk zijn waardoor het eruit komt.
11 augustus 2011 om 18:28 #17893625kaneelschep
DeelnemerJe kachel heeft er niet zoveel mee te maken. Die wordt juist niet warm bij het tegenovergestelde. ;)
Dus als de thermostaat altijd open blijft staan.
Dan wordt de vloeistof namelijk continu gekoeld door het hele traject door de radiator en komt de motor niet op bedrijfstemperatuur en wordt kachel ook ook nooit warm.Ik bedoelde dus dat ie bij jou dicht zit en de motor dus nooit wordt gekoeld door de radiator. Dan wordt ie snel te heet.
Maar misschien is dus het alleen de fan sensor ;) Dus even testen!Je hoeft alleen maar de stekker van de sensor te halen. En in die stekker, die je er net af hebt gehaald, de 2 contacten door te verbinden met een draadje. Dan moet ie gaan draaien. En dan weet je dat de sensor dit dus niet doet om wat voor reden dan ook. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.