kilometerteller kabel van Astra F 16i 16V 1997 defect

Forumindex Forums Modellen Astra kilometerteller kabel van Astra F 16i 16V 1997 defect

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Tjepat
    Lid

Hallo

Ik ben Jeff en heb sinds gisteren een Opel Astra 16i 16V uit 1997 gekocht maar de kilometerteller kabel is gebroken.
    Zou iemand mij kunnen helpen uit te leggen hoe ik dit moet demonteren?
    Ik zag al wel dat de kabel uit 2 gedeeltes bestaat en juist daar is hij gebroken, maar goed ik had ook al gezien dat er redelijk bij te komen is op de versnellingsbak maar ik weet niet hoe het verder gemonteerd is en dat geldt hetzelfde voor de aansluiting aan de tellerklok.

Ik hoop dat iemand mij aan de hand van printscreens oid kan helpen.

Alvast bedankt

Groet Jeff

astraTD
    Lid

Uit 2 kabels duid al op een vervangende kabel, is niet origineel.

Op de versnellingsbak kan je hem zo los draaien.

De klok.
    Stuurtjeskapjes om het stuur verwijderen,
    tellerbehulzing verwijderen, zit met 4 schroeven vast 2 boven in, 2 onderaan langs het slot afkijken.
    Tellerklok zit met 3 schroevenvast die eruit en klok is los.. IS meer kijken dan denken.
    Tellerklok beetje vriemelen zodat je de linkerkant van de tellerklok het dashbord in het kan duwen, zodat je met je handen aan de achterkant kunt komen.. teller zit met 2 stekkers vast die kun je eruit klikken.
    Kmkabel zit met een klipje vast wat je naar je toe moet trekken zodat de kabel eraf kan.

Nogmaals kijken is weten, ik doe zoiets in 10min.. heb ook al de kabel kapot gehad en toen paar keer een iritant getikt erin.
    Nieuwe kabel bij de opel dealer kost 45,- dus beter eentje bestellen op winparts scheelt 20,-.
    Wel nieuwe kabel lekker in spuiten met wd40 of kruipolie zo krijg je geen getikt in de klok wat ik dus wel had.

Succes ermee :thumb

Tjepat
    Lid

Okay thanx voor de tips ik ga ermee aan de slag maar je zegt dat ik het bij winparts kan bestellen ik heb gekeken maaar kon het niet vinden maar misschien heb ik niet goed gekeken ik ga het nog even weer proberen.
    Ik laat het wel even weten als het is gelukt.

Thanx :thumb

@astraTD wrote:

Uit 2 kabels duid al op een vervangende kabel, is niet origineel.

Op de versnellingsbak kan je hem zo los draaien.

De klok.
    Stuurtjeskapjes om het stuur verwijderen,
    tellerbehulzing verwijderen, zit met 4 schroeven vast 2 boven in, 2 onderaan langs het slot afkijken.
    Tellerklok zit met 3 schroevenvast die eruit en klok is los.. IS meer kijken dan denken.
    Tellerklok beetje vriemelen zodat je de linkerkant van de tellerklok het dashbord in het kan duwen, zodat je met je handen aan de achterkant kunt komen.. teller zit met 2 stekkers vast die kun je eruit klikken.
    Kmkabel zit met een klipje vast wat je naar je toe moet trekken zodat de kabel eraf kan.

Nogmaals kijken is weten, ik doe zoiets in 10min.. heb ook al de kabel kapot gehad en toen paar keer een iritant getikt erin.
    Nieuwe kabel bij de opel dealer kost 45,- dus beter eentje bestellen op winparts scheelt 20,-.
    Wel nieuwe kabel lekker in spuiten met wd40 of kruipolie zo krijg je geen getikt in de klok wat ik dus wel had.

Succes ermee :thumb

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.