Kachelweerstand Astra G Plaats ?

Forumindex Forums Modellen Astra Kachelweerstand Astra G Plaats ?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Sinds een paar weken is van de kachel alleen stand 4 te gebruiken de overige standen werken niet meer.

Dit probleem had ik een jaar geleden ook al wat toen de aanjager weerstand bleek te zijn. Alleen dat werd een duur grapje :o. Nu was ik dus van plan zelf deze te vervangen en misschien gelijk een nieuwe kachel motor aan te schaffen (omdat deze nogal zwaar loopt).

Nu aan jullie de vraag: Waar zit de aanjager weerstand en hoe maak je de kachel motor los? Het dashboard is al gedemonteerd maar ik kan nergens de juiste weerstand stekker zien :cry

Gaat om een Astra G 2001

AsconaC20NE
    Deelnemer

achter dashboardkastje zit de kachelweerstand bij een G dacht ik,

en heel goed, heel vaak gaat zo’n weerstand stuk door een kachelmotor die zwaar loopt. Dan vervangen ze het ding terwijl de veroorzaker blijft zitten

henk 400rr
    Deelnemer

Klopt, dashboardkastje eruit en dan zie je hem wel bovenop de luchtkanaal zitten, ventilator zit dan in de rechterhoek.
    Deze is lastig te bereiken en zit met schroeven vast, sommige zie je andere zie je wat minder goed.
    Op zich raadzaam om meteen even het interieurfiter te vervangen dit zit er vlakbij en daar kom je anders ook niet.

d’r zijn wel 2 types filters en ventilatoren (met of zonder airco)

Dashboard kastje was er al uit en de kachel motor zag ik idd rechtsboven zitten :), maar niet echt de schroeven om deze los te maken ( + je kan er behoorlijk slecht bij)

En de aanjager weerstand zit dus op het luchtkaneel ( zit deze dan rechts,links,boven.onder :hmmz)

Alvast bedankt

Niemand ?

henk 400rr
    Deelnemer

d’r bovenop, je ziet hem zo ziten, zitten 2 draden op.

Dolby
    Deelnemer

Ik heb deze weerstand ook moeten vervangen jaren geleden, Maar heb gewoon de defecte verwijderd, en de nieuw erin geklikt. Je kunt gewoon de oude eruit klikken. Heb zelf een Astra G.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.