Instrumentenpaneel probleempje, tankmeter & temperatuur.

Forumindex Forums Modellen Corsa Instrumentenpaneel probleempje, tankmeter & temperatuur.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    T-iimm
    Lid

Goedenavond,

Ik heb een opel corsa b uit 2000.
    een tijdje geleden heb ik de ledjes in mijn instrumentenpaneel vervangen en dit ging prima.
    ik weet niet of het daarmee te maken heb maar het probleem is alsvolgt :

Wanneer ik het contact aanzet geeft hij netjes aan wat de inhoud is van de tank.
    echter wanneer ik hem start loopt hij al gauw op tot de max en de temperatuur idem. (tegen 100 en stationair overheen.)
    erg frustrerend kan je begrijpen.

Iemand een idee?

Groet,

Tim

david verburg
    Deelnemer

kortsluiting naar massa de signalen die van je tank en temp meter komen zijn massa schakelend dus als je meters helemaal uitslaan zit er in je massa iets niet goed
    haal de ledjes er maar eens uit en zet de originele lampjes er weer in waaarschijnlijk is het dan weg,als dat zo is zit het probleem dus daar in
    is het er dan nog steeds zoek dan even verder zit je stekker er wel helemaal goed in?

T-iimm
    Lid

Daar dacht ik eerst ook, even gekeken. was geen succes.
    nou zie ik wel dat er soort van corrosie op het printplaatje achterop de teller zit. met name bij de tankmeter gedeelte.
    dus ik wil wel een poging doen om deze te vervangen, heb je enig idee hoe ik hieraan kan komen? of word het dan echt een nieuw instrumentenpaneel?
    Ik heb niet zo’n zin om dit eerst te kopen en vervolgens erachter komen dat het niet daaraan ligt.

T-iimm
    Lid

@david verburg wrote:

kortsluiting naar massa de signalen die van je tank en temp meter komen zijn massa schakelend dus als je meters helemaal uitslaan zit er in je massa iets niet goed
    haal de ledjes er maar eens uit en zet de originele lampjes er weer in waaarschijnlijk is het dan weg,als dat zo is zit het probleem dus daar in
    is het er dan nog steeds zoek dan even verder zit je stekker er wel helemaal goed in?

Daar dacht ik eerst ook, even gekeken. was geen succes.
    nou zie ik wel dat er soort van corrosie op het printplaatje achterop de teller zit. met name bij de tankmeter gedeelte.
    dus ik wil wel een poging doen om deze te vervangen, heb je enig idee hoe ik hieraan kan komen? of word het dan echt een nieuw instrumentenpaneel?
    Ik heb niet zo’n zin om dit eerst te kopen en vervolgens erachter komen dat het niet daaraan ligt.

david verburg
    Deelnemer

waar kom je vandaan ?
    heb nog wel een unit liggen die je er even kan instekkeren om te kijken of het dan weg is

T-iimm
    Lid

@david verburg wrote:

waar kom je vandaan ?
    heb nog wel een unit liggen die je er even kan instekkeren om te kijken of het dan weg is

Ik kom uit nieuwegein :)

david verburg
    Deelnemer

stuur me maar een u2u als je gebruik wilt maken van mijn aanbod

T-iimm
    Lid

@david verburg wrote:

stuur me maar een u2u als je gebruik wilt maken van mijn aanbod

Sorry maar wat is een u2u?

Jurgen
    Deelnemer

Even het knopje “pm” aanklikken bij het bericht van david verburg, dan kun je hem een persoonlijk bericht sturen, oftewel een u2u :thumbup

T-iimm
    Lid

@*Jurgen* wrote:

Even het knopje “pm” aanklikken bij het bericht van david verburg, dan kun je hem een persoonlijk bericht sturen, oftewel een u2u :thumbup

Thanks! :thumbup

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.