Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hulp bij CC inbouwen astra g
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door
buchie.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2015 om 13:13 #17271707
buchie
DeelnemerHallo,
Ik ben inmiddels een jaar tevreden astra g station rijder maar nu zit ik met een vraag.Ik wil graag cc inbouwen en heb ook al een cc setje, remlicht en koppelingsschakelaar en hendel met de cc knopjes, maar het probleem is nu dat het bij de auto niet is voorbereid.
Er zitten helaas geen stekkertjes verborgen om de hele bende aan te sluiten. Is het schema op de pagina (zie link) viewtopic.php?f=5&t=182167&p=2397076&hilit=schema+cruise+control+astra+g#p2397076 te gebruiken voor mijn Astra G uit 99??
30 april 2015 om 15:27 #18283115moparone
DeelnemerIk denk dat via de link naar een astra f wordt verwezen, deze ken ik niet maar ik heb 3 weken geleden in mijn zoon zijn astra g 1.7 cdti een cc gezet.
Daar waren de schakelaars op de rem en ontkoppelingspedaal aanwezig (incl bedrading) maar er was geen stekker te vinden in de stuurkolom.
Ik heb zelf een stekker geplaatst incl bedrading tot in de X2, de hendel aan het stuur vervangen en klaar.
Is wel een rotklus om in de originele X2 draden bij in te pluggen, gelukkig had ik een X2 gesloopt en daaruit alle pinnetjes met draadeinden verwijderd, dus ik wist perfect waar welke pinnetjes moesten komen (er zijn verschillende afmetingen).30 april 2015 om 15:35 #18283116moparone
Deelnemerals je wil kan ik je een duitstalige instuctie bezorgen met wat foto’s met aanduiding van de draden…
2 mei 2015 om 07:02 #18283117buchie
DeelnemerHallo moparone,
Als je wil mag je mij de duitstalige instructie wel mailen.
Wat bedoel je precies met X2?Ik heb van een sloopauto alle stekkertjes die ik nodig heb, inclusief genoeg lengte draad om ze te kunnen solderen!
Groeten Anne
2 mei 2015 om 16:24 #18283118moparone
DeelnemerIk zal zo spoedig mogelijk de beloofde bestanden doorsturen, zit nu alleen mobiel en de bestanden staan op mijn desktop…
De X2 is de stekker welke door je vuurwand gaat, dus alle verbindingen van in je wagen richting de motorruimte lopen via deze stekker (100 pins als ik mij niet vergis) en als ik het van buiten nog weet heb je pin 11, 13, 17 en 63 nodig voor de CC. Zelf heb ik nog 3 pinnen moeten bijsteken, lang de zijde van de motor waren alle draden aanwezig.
Het is wel een kl%te klus om de X2 te bereiken, je armen zijn te kort als je wil zien wat je doet, reken ook maar op wat kneuzingen van je handen en armen met de bijhorende verwondingen :puke , eens je de manier door hebt hoe het moet gaat het redelijk vlot. Niet de beveiligingspin uit de X2 vergeten te verwijderen anders krijg er gewoon niets in of uit.
4 juli 2015 om 14:28 #18283119buchie
DeelnemerHet heeft even geduurd maar de cc zit erin en werkt! Heb overigens niet de x2 gebruikt, heb samen met een vriend wat draden getrokken naar voren en aangesloten op de cc stekker bij de accu.
Aangezien daar geen plek was voor de cc module heb ik een plaatje gemaakt wat onder de accu vast zit en daar zit de cc module op vast. Draden zijn netjes gesoldeerd.Toch bedankt voor het schema moparone
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.