Forumindex › Forums › Modellen › Astra › help! lampjes branden wie kan mij helpen!!
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door
miraltje.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2011 om 20:00 #17239511
cieltje90
LidHoi Allemaal,
Ik heb geen idee of dit hier goed staat, maar ik ben echt wanhopig!
Ik ga a.s. donderdag nacht met de opel astra 2.2 diesel op vakantie naar Zuid Frankrijk.
De auto staat vanaf maandag al bij de garage, met het volgende probleem:Er branden 2 lampjes, hieronder een foto met rondjes er om heen (op deze site gevonden, maar niet van onze auto, maar het zijn wel deze lampjes!!!!)
lampje met een autotje en een sleutel er in en een vierkantje met een sterretje ofzo.

De airco was ook kapot, en de garage zei dat het daar ook mee te maken kon hebben, dus nieuwe pomp er in gezet enzz….en nog wat dingen gedaan plus uurloon….
katjinnggg 572 euro lichter…vandaag betaald, hij was klaar ze hadden m 2 dagen getest en geen lampjes.
Ik rij bij de garage weg, ben de bocht nog niet om, of ja hoor de lampjes gaan weer aan, auto valt uit onder het rijden enz….
ik terug na de garage, en hun stonden ook met verbazing te kijken!
ik heb geen idee wat het is, dus ben internet aan het afzoeken!
wie oh wie heeft dit eerder gehad of weet wat dit kan zijn!Jullie kunnen natuurlijk wel voorstellen, dat ik wanhopig ben! want nog een keer zon bedrag kan ik niet hebben!! en onze vakantie hangt er van af!!!
Groetjes Cilia,
Hengelo30 juli 2011 om 20:15 #17898809KadAstra-EF
DeelnemerStaat er niets in het instructieboekje voor de betekenissen van die lampjes ?
Rik ;)
30 juli 2011 om 20:19 #17898810cieltje90
Lidja, de een heeft te maken met de motorkoeling en de ander heeft te maken met onvoldoende vermogen om de turbo te kunnen draaien.
ongeveer een half jaar geleden is er een nieuwe turbo opgezet, en voor een paar maand geleden is die nog APK gekeurd.
Heb echt geen flauw idee, daarom vraag ik hier hier…..en ik ben een blonde meid:Pdus veel verstand van autos heb ik niet :hmmz :hmmz30 juli 2011 om 20:28 #17898811syl-astra
Lidmotorkoelingmodule kapot die links onder bumper zit
of hebben ze die al vervangen bij de garage
en is hij bij een dealer geweest of gewone garage30 juli 2011 om 20:34 #17898812miraltje
Deelnemervermoedelijk defecte koelmodule of brakke massa naar de koelmodule.
is bekend probleem, echter als je het de vod vraagt komt dat nooit voor en zijn onbekend met het probleem.de oorzaak weten ze niet omdat de tec het niet aangeeft. en doen dus alleen aan symthoom bestrijding en hopen intussen dat het toch aan het dure vervangen onderdeel ligt.
durf te wedden dat ze je ecu gereset hebben en vervolgens doodleuk hebben gezegt dat er niks meer aan de hand was.
als zij die storing echt hadden opgelost stond je nu echt niet weer bij de garage
30 juli 2011 om 20:40 #17898813cieltje90
LidHe,
Zijn eerder bij de dealer geweest (niet voor dit probleem, maar apk en turbo) , maar stelletje oplichters. gigantisch groot bedrag kwijt waar je pardon tegen kan zeggen en dingen gedaan die ze niet doen. toen voor 1 lampje (met de sleutel) terug gegaan naar de dealer en ze zeiden dat we er wel mee konden rijden…..nu dus bij een gewone garage.
Alles wat hier aangegeven word bel ik maandag even door, dat ze dat maar ff checken !!! (als ze het probleem niet gevonden hebben)Oja, als de lampjes gaan branden, blijft de toerenteller ook op 0 staan, en als je m weer aanzet om naar bv de garage terug te rijden hapert die heel erg, en valt dan zo uit….
30 juli 2011 om 21:15 #17898814syl-astra
Lidals ik zo even snel bekijk heb jij 2 dingen
1 je hebt een storing in je airco systeem
door staat dat vierkantje met sterretje voor2 is storing in je startblokkering
om storing 1 zou hij wel moeten lopen
storing in starblokkering zegt genoeg denk ikheb je ook nog een andere sleutel bij deze auto en wat doet hij daar op ??
30 juli 2011 om 21:22 #17898815cieltje90
LidHe!
Er is een aircopomp reperatie gedaan en ook nog iets met de acu kast. airco hebben ze opgevuld en iets van een massaklem vervangen (kijk even snel op de handgeschreven lijst wat hij heeft gedaan, is moeilijk te lezen.
De andere sleutel ligt bij mijn vriend thuis, in Duitsland…en hebben een beetje een probleem met vervoer…maar zal maandag kijken of we die kunnen ophalen….maybee…..
thanks…de 2e storing van de startblokkering, wat kan daar aan gedaan worden dan??
groetjes
30 juli 2011 om 21:47 #17898816syl-astra
Lidlaat hem eens uitlezen en post de foutcodes eens hier
31 juli 2011 om 07:24 #17898817opel-mark
DeelnemerZiet er naar uit dat je sleutel misschien opnieuw ingelezen moet worden of dat die module hapert, de airco zou geen haperende motor op mogen leveren
31 juli 2011 om 09:56 #17898818cieltje90
LidHoi
Hij is al een paar keer uitgelezen, maar er komt geen foutmelding of wat dan ook, er staat dat alles goed is…
dus bij de garage hebben ze vraagtekens!met die sleutel zou ik idd proberen, probeer de sleutel vandaag op te halen en dan maandag naar de garage te gaan.
Airco doet het wel weer, omdat de airco pomp gerepareert is, dus hij blaast weer frisse lucht,,,
alleen moet dat lampje dan niet uit gaan met dat sterretje?? want die brand nog steeds…groetjes!
31 juli 2011 om 10:06 #17898819gertjuh1968
Liddat lampje met die sleutel erin, dan is de auto aan een onderhoudsbeurt toe ? als ik het goed heb.
gert
31 juli 2011 om 10:09 #17898820cieltje90
Lidklopt, maar is die nog niet voor zo lang geleden geweest.
en als ze m uitlezen is er geen storing te vinden…en de auto valt onder het rijden ineens uit…
het is ook zo:
je rijdt weg, zonder lampjes aan….je rijdt een stukje, ineens gaan die 2 lampjes aan.,…auto hapert, en valt uit…31 juli 2011 om 10:12 #17898821gertjuh1968
Lidheeft de garage de inval voor de onderhouds beurt wel gerest ?
31 juli 2011 om 10:19 #17898822cieltje90
Lidja volgens mij wel maar zijn nu bij een andere garage, niet meer de dealer.
31 juli 2011 om 10:24 #17898823miraltje
Deelnemerlampje met de sleutel door het auto is niet van het onderhoud interval, dat gefft hij bij de astra g weer in de kilometer teler met de afkorting “insp”voor het starten.
dit lampje(symbool) geeft aan dat er iets mis is met de start blokkering.
de vod moet eens leren om storingen dmv gezond verstand op te lossen en zich niet blindstaren op de tech uitlees apparatuur,dat is een hulp middel een geen alles wetende oplosser
een groot deel van de monteurs kunnen geen autos meer repareren en doen alles op bassis van de tech aangeeft en de try en error methode waar de klant de rekening voor gepresenteerd krijgt. :fy1 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.