Haperen Opel Astra 1.6 Comfort

Forumindex Forums Modellen Astra Haperen Opel Astra 1.6 Comfort

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Trudy
    Lid

Sinds twee jaar rij ik in een Opel Astra 1.6 Confort uit 2000. Het is een automaat. Toen ik hem kocht stond er 78.000 kilometer op de teller.
    Ik heb veel problemen met deze auto gehad, die nu grotendeels opgelost zijn. De auto haperde op de snelweg en als ik dan af moest remmen sloeg de motor af.
    Zoals jullie weten moet je bij een automaat eerst de versnelling op P zetten en dan kan je hem opnieuw starten. Dat gaf dus grote problemen en gevaarlijke situaties op de snelweg.

Mijn garage heeft er van alles aan gedaan en uiteindelijk, na het schoonmaken van de krukassensor, slaat hij niet meer af. Maar het probleem van het haperen op de snelweg blijft. Dan gaat ook het onderhoudslampje (autootje met gereedschap) branden.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik controleer zelf minimaal iedere 500 km de olie en dergelijke (hij verbruikt erg veel olie, ongeveer 1 liter op de 500 – 750 kilometer.

liviu2004
    Deelnemer

X16XEL of Z16XE? wat foutcodes heeft de auto?

Trudy
    Lid

Dat weet ik niet, dan zou ik hem even uit moeten laten lezen bij de garage.

liviu2004
    Deelnemer

[youtube:fi19e1ja]http://www.youtube.com/watch?v=zyCanc7BheU[/youtube:fi19e1ja]

Trudy
    Lid

Geachte liviu2004,
    Ik heb dit geprobeerd, maar het lampje gaat uit en niet meer aan, dus geen foutcode.
    De auto staat nu bij de garage, hij haperde zo vreselijk op de snelweg en hij is bovendien twee keer afgeslagen bij afremmen. Omdat ik voor mijn werk erg veel in de avonduren op de weg zit, is het niet verantwoord om met een onbetrouwbare auto te rijden.
    Ik wacht even op het oordeel van de garage en laat u weten wat zij denken dat het is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.