Handrem Vectra GTS sleept

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Handrem Vectra GTS sleept

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    ybbor
    Lid

Even voorstellen

Ik ben de trotse bezitter van een vectra C gts 2.2dti van 2004. De wagen heeft 151000 km op de teller.
    De laatste twee jaren werd ik steeds afgekeurd op de keuring omdat de voetrem rechtsachter onvoldoende was. De garagist en ikzelf hebben dan steeds de remmen gedemonteerd, opgekuist en terug ingevet. Probleem was dan beter maar nog niet optimaal (voldoende voor een goedkeuring). Handrem was nooit een probleem.

Dit jaar wou ik het probleem definitief oplossen en heb ik de remklauw en remblokken laten vervangen.
    Echter dadelijk bleef de handrem hangen. Nieuwe Remklauw terug afgehaald en onder garantie vervangen. Ook nieuwe handremkabel gestoken.

Nog steeds geen oplossing. De handrem rechtsachter blijft nog steeds hangen.

Kan iemand me aub een tip geven want zowel ikzelf als mijn garagist weten het niet meer.

Ik heb geen zin om naar een Opel garage te gaan want dan gaan ze gewoon alles terug vervangen en zit ik met een dubbele kost.
    Alle onderdelen die door ons gemonteerd werden zijn originele Opel onderdelen.

Dus AUB help me want ik moet volgende week weer naar de keuring en ik heb nu voorlopig de handremkabel los gehangen.

arjontje
    Deelnemer

Wat gebeurt er? Als d handrem er op getrokken wordt dan blokkeerd de rem.
    Zo dra je de handrem los zet blijft de rem dan geblokkeerd?
    Komt de hevel wel weer netjes terug tot de aanslag?

ybbor
    Lid

Optrekken dan blokkeren beide wielen perfect.
    Zet ik de handrem los dan lost de zijde waar de nieuwe remklauw zit maar half. De hevel komt dan niet terug tot tegen de aanslag. Je kan het wel gewoon met de vinger terug duwen.

arjontje
    Deelnemer

Klinkt als dat de veer niet sterk genoeg is.
    Tot hoever moet je de handrem aan trekken voordat hij blokkeert ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.